زمان : 07 Dey 1387 - 22:59
شناسه : 14426
بازدید : 6393
به یاد آفتاب دلها به یاد آفتاب دلها

.

یزدفردا -اصغرباقری :چهل روز از ارتحال عالم ربانی حضرت آیت ا… سید جواد مدرسی گذشت.عالمی که هفتاد سال از عمر با برکت خود را صرف نشر فرهنگ اسلامی و مجاهده در راه دوست و خدمت به مردم سپری کرد و تمامی آلام و سختیها را را به جان خرید و یک لحظه از پای ننشست. او حجّتی بارز برای بسیاری از عالمان و مردمی است که باید در مسیر حق استقامت و پایداری کنند. در همان اوان طلبگی که فشارهای رژیم سفاک رضا خانی بر علیه روحانیت به اوج خود رسیده بود و کمتر کسی را تاب ماندن داشت، یک تنه ایستاد و در یزد تنها طلبه ای بود که در مدرسه مصلی نزد پدر بزرگوار خود درس می خواند. هوش سرشار وی باعث شد تا در مدت کوتاهی مدارج علمی را به سرعت طی نموده و با حضور در قم مورد توجه خاص حضرت آیت ا... العظمی بروجردی قرار گرفته و هم مباحثه ای فرزند ایشان و امام موسی صدر شود.
دست تقدیر الهی بر این بود تا این عالم فرزانه به دیار خود بازگشته و در کنار تربیت طلاب علوم دینی مونس مردم یزد گردد. یکی از شاگردان ایشان که افتخاری برای ایران اسلامی است حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش می باشد که قلم وی تیری بر قلب و چشم کفار و منافقان است. مبارزه وی با نظام طاغوتی با حمایت از حضرت امام (ره) با انتشار و توزیع مخفیانه اعلامیه ها و پیامهای معظم له و ارسال وجوهات شرعی صورت می گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی چهره منافقان در رأس آنان بنی صدر را افشاء می نمود و در دوران دفاع مقدس حمایت ویژه از رزمندگان اسلام در جبهه و پشت جبهه داشت و علی رغم جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی برای جبهه، از نزدیک در جمع آنان حضور می یافت.
در سالهای اولیه جنگ که مرکز آموزش شهید بهشتی یزد با همت سرداران شهیدی چون حسن رشیدی میزبان هزاران بسیجی از سراسر کشور جهت آموزش رزم مقدماتی بود ایشان مرتب به این نیروها سر زده و در جریان کمّ و کیف آموزش هم قرار گرفته و برای تشویق مربیان فعال که شب و روز را در خدمت بسیجیان بودند عناوینی چون سرهنگ به کار می بردند. هنگامی هم که احساس کردند نیروها از نظر غذایی (به دلایلی که جای ذکر آن نیست) در مضیقه هستند هر بار با وانتی پر از خرماهای درجه یک (پیارم) می آمدند.

حضرت آیت ا... سید جواد مدرسی پس از جنگ تحمیلی و علی رغم مضاعف شدن قطع پاهایشان بر بیماری قبلی، در سنگر مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی پر قدرت و با صلابت می ایستاد و چهره منافقان و اصلاح طلبهای مورد حمایت امریکا و غرب را رسوا می نمود. او زبانش به شکر نعمت جمهوری اسلامی ایران گشوده بود و می فرمود که جمهوری اسلامی ایران اگر برای مردم هیچ کاری نکرده باشد الا اینکه آنها را از خوردن گوشت مردار ( اشاره به گوشتهای وارداتی قبل از انقلاب) نجات داده جای شکرش باقی است.

او با همان صلابتی که قلدری های رضاخان و فرزندش بر علیه روحانیت، نتوانست او را از راه به در برد در برابر اهانتها و انحرافات مدعیان اصلاحات می ایستاد و تیرهای زهرآگینشان را به جان می خرید. اما زمانی که آن تحریف و بهتان بزرگ به پیامبر گرامی اسلام (ص) از سوی آن مدعی زنده باد مخالف در خرداد 80 آن هم برای جلب نظر اهل سنت صورت گرفت!! و به تعبیر خودش کلمه مولا را در داستان غدیر به محبت و دوستی تفسیر نمود، آثار شکستگی در این مرد الهی پدیدار شد و از اینکه مردم در برابر این اهانت بزرگ بی تفاوت شده و در غوغای انتخاباتی مغفول واقع شده بودند شدیداً متأثر بود و بارها با خواندن قسمتی از آیه 23 از سوره مریم می فرمود: ای کاش قبل از این مرده بودم!! اما باز این باعث نشد که ایشان از وظیفه ای که برای ارشاد و راهنمایی مردم داشت دست بردارد و از هر فرصتی برای بازگویی حقایق و رسوا نمودن چهره نفاق استفاده می کرد.

آیت ا... سید جواد مدرسی یکی از مدافعین حقیقی ولایت فقیه بود و متقابلاً حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به ایشان علاقه خاصی داشتند. آن تعریف و تمجیدهایی که ولی امر مسلمین در جمع روحانیت یزد در سال گذشته از ایشان داشتند گویای عمق این واقعیت بود. پس از شهادت شهید محراب حضرت آیت ا... صدوقی در حالی که آیت ا... سید جواد مدرسی امام جمعه موقت یزد بود و همه زمینه ها برای معرفی ایشان از جمله سابقه امامت جمعه مدرسی ها در یزد وجود داشت، ایشان نماینده ای خدمت حضرت امام(ره) فرستاده و پیشنهاد می کنند آیت ا... خاتمی(ره) به عنوان امام جمعه یزد منصوب شوند و در زمانی که عده ای با تحریک طلاب جوان قصد این را داشتند که حوزه علمیه یزد را از دست آیت ا... خاتمی (ره) در آورند و یک راهپیمایی به سمت منزل امام جمعه و بر علیه آن مرحوم ترتیب داده بودند، آیت ا... سید جواد مدرسی در دفاع از مرحوم آیت ا... خاتمی به پا خاست و پیشنهاد نمود که در جمع معترضان حاضر شود، آیت ا... خاتمی گفته بودند آبروی شما در اینجا ممکن است ریخته شود. آیت ا... مدرسی به این مضمون گفته بودند من آبرو را برای این روزها باید خرج کنم و با حضور در جمع آن طلبه ها آنها را از ادامه اعتراضشان باز داشته بودند. اما جالب است بررسی شود که سردمداران آن جریان و تدارکاتچی های آن غائله چه کسانی بودند و الآن چه پست و مسئولیتهایی داشته و از مقربان درگاه کیانند!!؟ و امروز چگونه برای بعضی از فرزندان مرحوم آیت ا... خاتمی سینه چاک می کنند!!؟

ای برادر و خواهر ایمانی اگر چه عالمی پارسا و با تقوا و مجاهد و آمر به معروف وناهی از منکر از بین ما رفت ولی راه او که همان راه انسانهای وظیفه شناس و وارسته است باقی است و هر آن کسی که همت بلند دارد می تواند راه این مردان الهی را دنبال نماید. در طول تاریخ آنچه که توانسته به اسلام و مسلمین ضربه مهلک بزند نفاقی بوده که توانسته با ظاهری حق گونه راه کج خود را ادامه دهد و امامت و ولایت را از دست مسلمین بگیرد.

 این روزها نیز جریان نفاق با حمایتهای بیگانه کمر همت بسته تا بتواند بر اریکه قدرت سوار شده و طبق فرمایش حضرت امام (ره) از درون به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند. امروز همانهایی که در اواخر قدرتشان در سال 83 قصد این را داشتند که انتخابات مجلس هفتم را تعطیل کنند و با کمال پر رویی آنرا اعلام کردند!! تمام تلاش خود را دارند تا با سیاه نمایی و تخریب دولت اسلامی زمینه ای برای خود فراهم کنند. همانهایی که گری سیک مشاور کاخ سفید از به قدرت رسیدنشان در سال 76 خوشحال بود و گفت کسانی در ایران روی کار آمدند که حاضرند با اشاره ما تیر خلاص را به جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بزنند!!؟ و دیدیم که همین قماش در نامه ای رسمی رهبر معظم انقلاب را به نوشیدن جام زهر دعوت کردند. همانهایی که هر نه روز یک بحران و غائله هایی چون کوی دانشگاه و قتلهای زنجیره ای و تعطیلی فعالیتهای هسته ای و... در مدیریتشان به وقوع پیوست، امروز هوای آمدن دورباره بر قدرت بر سرشان زده و تمامی توان خود را گذاشتند که نگذارند این دولت چهار سال دوم را مهلتی برای اجرای عدالت بگیردد. بیائیم مقداری به خود زحمت داده و چهره نفاق را بشناسیم و بدانیم تا این اتفاق نیفتد و دشمن بیرونی از حامیان داخلی اش مأیوس نشود همچنان عراق و افغانستان را به عنوان جای پا حفظ نموده و از گناه آن، ما و فرزندانمان در امان نخواهیم بود.

والسلام علیکم

یزدفردا