زمان : 16 Esfand 1396 - 07:59
شناسه : 144234
بازدید : 8131
 مسابقات ملي مهارت نيازمند منابع، سازماندهي و حمايت هاي ملي مسابقات ملي مهارت نيازمند منابع، سازماندهي و حمايت هاي ملي معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تأكيدكرد: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مجري برگزاری مسابقات ملی مهارت در كشور است و برگزاري شايسته اين مسابقات عزم و مشارکت جدی دیگر دستگاه ها را می طلبد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، دكتر پاك سرشت، معاون وزير و رئيس اين سازمان در ديدار با اعضای کانون خبرگان و کارآفرینان مهارتی ایران و مدال آوران مسابقات جهانی مهارت با تأكيد بر اهميت جايگاه نخبگان مهارتي در حوزه مهارت آموزي گفت: بايد جريان فراگيري براي پذيرش نخبگان مهارتي در جامعه اتفاق بيفتد.

 رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تأكيد كرد: بهره مندي از توان و استعدادهاي نخبگان مهارتي در مسائل حوزه مهارت آموزي، كارآفريني و اشتغال و حمايت از اين نخبگان اهميت زيادي دارد.

وي افزود: نخبگان و خبرگان مهارتي علاوه بر ارتباط با سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بايد در ارتباط گسترده با عموم مردم قرار بگيرند.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تأكيد كرد: نخبگان مهارتی مي توانند در افزایش حساسیت جامعه به ضرورت مهارت آموزی نقش مهمی ايفا كنند.

دكتر پاك سرشت گفت: نخبگان مهارتی سرآمدان پیشرفت و توسعه کشور  بگونه ای که می توان گفت  گره ­های حوزه مهارت آموزی کشور با همراهی خبرگان و نخبگان مهارتی گشوده می شود.

رئيس اين سازمان در ادامه اظهار داشت: جامعه هنوز ارزش و جايگاه واقعي نخبگان مهارتي را نپذيرفته است كه تبعات آن به لايه هاي مختلف جامعه بر مي گردد بنابراین ضروری است جريان فراگيري براي پذيرش جامعه در اين زمینه شکل بگیرد.

وي افزود: نخبگان مهارتي به عنوان پيشروان عرصه مهارت آموزي بايد تجارب خود را در اختيار جامعه بگذارند و لذت مهارت آموزي و ماهر بودن را به مردم منتقل كنند.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از شكل گيري كمپين رسانه اي اين سازمان با هدف ترويج و توسعه فرهنگ مهارت آموزي خبر داد و تمام دلسوزان اين عرصه را به مشاركت در اين زمينه دعوت كرد.

دكتر پاك سرشت با نقد رويداد محوري در حوزه نخبگان مهارتي گفت: بايد رابطه پايداري و مستمری بين اين سازمان و تشكل خبرگان مهارتي ايجاد شده  تا جامعه به اهميت مهارت آموزي واقف شود.

 پذيرش نخبگي در قلمرو مهارتي، آثار اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي زيادي را  به همراه دارد

وي با بيان اين كه نخبگي در جامعه ما فقط در حوزه علمي پذيرفته شده است، گفت: پذيرش نخبگي در قلمرو مهارتي آثار اجتماعي ،فرهنگي و اقتصادي زيادي را مي تواند همراه داشته باشد.

دكتر پاك سرشت خطاب به نخبگان حاضر در اين نشست گفت: ايده هاي محصول محور و توليد محور شما در سنجش مهارت افراد مي تواند به ما كمك كند.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه به بيان اهميت مسابقات ملي و جهاني مهارت پرداخت و گفت: موضوع مسابقات مهارت باید توسط همه دستگاه‌های ذی ربط جدی گرفته شود.

وي تصريح كرد: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مجري برگزاری مسابقات ملی مهارت در كشور است و برگزاري شايسته اين مسابقات عزم و مشارکت جدی دیگر دستگاه ها را می طلبد.

دكتر پاك سرشت گفت: همكاري و نقش آفريني ساير دستگاه ها در برگزاري مسابقات ملي مهارت باعث ارتقاي جايگاه و ارزش افزايي  اين رويداد مهم در دو سطح  ملي و جهاني مي شود.

رئيس اين سازمان تأكيدكرد: با توجه به اين كه مسابقات مهارت در بعد ملي برگزار مي شود نيازمند منابع و الگوهاي ملي و همچنين ساز و كارها و سازماندهي ملي در عالی ترین سطوح است.

وي افزود: دست اندركاران و دستگاه هاي مرتبط و مؤثر با اين حوزه بايد شناسايي شوند كه نخبگان مهارتي در اين زمينه مي توانند نقش آفرين باشند.

دكتر پاك­ سرشت در ادامه بر انسجام، همراهي و هم سويي نخبگان مهارتي به عنوان يك خانواده واحد تأكيد كرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خاتمه اعلام كرد: برای پذیرش نخبگان مهارتی در بنیاد ملی نخبگان مجدانه در حال پیگیري هستیم.