زمان : 15 Esfand 1396 - 13:29
شناسه : 144224
بازدید : 13026
دیدار معاون استاندار وفرماندار ویژه، نماینده مردم و شهردار طبس با مدیرعامل شرکت گاز کشور دیدار معاون استاندار وفرماندار ویژه، نماینده مردم و شهردار طبس با مدیرعامل شرکت گاز کشور

به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس

دیدار معاون استاندار وفرماندار ویژه، نماینده مردم و شهردار طبس با مدیرعامل شرکت گاز کشور

دیهوک بعنوان منطقه استراتژیک نیازمند گاز شبکه است / توسعه زیرساخت‌ها برای ایجاد صنایع جوار معدنی ضروری است.

موافقت مدیرعامل شرکت گاز کشور با درخواست‌های طرح شده طبسی ها

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در دیدار به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: رویکرد به سمت زغال‌سنگ است و معادن در شهرستان طبس از قوت مناسبی برخوردار هستند اما فرآوری محصولات معدنی مهم و برای منطقه اثرگذار است.

سید مهدی طلائی مقدم در تشریح مشکلات مرتبط با شرکت گاز، تصریح کرد: بخش دیهوک بعنوان یک منطقه استراتژیک نیازمند توجه برای ایجاد توسعه زیرساخت است و گاز دیهوک برای ایجاد صنایع جوار معدنی باید قوی در نظر گرفته شود و اگر قرار است سی ان جی اجرا شود، ایجاد صنایع در بخش دیهوک نیازمند اختصاص گاز شبکه است که اجرای شبکه گازرسانی به دیهوک را خواستاریم.

نماینده عالی دولت در طبس به بدهی ۳ میلیارد تومانی شرکت گاز به شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری طبس بعنوان یک نهاد خدمات رسان و خودگردان به لحاظ مالی است، تقاضای رسیدگی عاجل به حل این مشکل را داریم.

طلائی مقدم در حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تعامل مهندس هاشمی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تقدیر کرد و این مقام مسئول را موجب آبروی دولتمردان برشمرد.

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در این نشست گفت: تولید متان از زغال‌سنگ طبس می تواند کمک شایانی به توسعه شبکه گاز کشور و توسعه منطقه کند و حتی شهرستان بعنوان تولید کننده به شرکت ملی گاز ایران کمک کند.

دکتر امیرحسنخانی افزود: اجرای طرح گازرسانی به دیهوک و روستاهای این بخش مورد توجه ویژه شرکت ملی گاز ایران باشد.

شهردار طبس در این نشست به پتانسیل های شهرستان اشاره کرد و گفت: به طور یقین توجه به زیرساخت‌ها از جمله گاز، می تواند آینده مطلوبی برای نگین کویر تضمیمن کند.

مجید بهارستانی یزدی به مشکل موجود و بدهی شرکت گاز کشور به شهرداری طبس اشاره کرد و گفت: با توجه با حجم طرح‌های پیش رو در حوزه عمران و توسعه شهری طبس و از سویی طلب کلان شهرداری از دستگاه‌های اجرایی، خواستار پرداخت بدهی ۳ میلیاردی شرکت گاز به شهرداری طبس هستیم و البته تاکنون از مساعدت شرکت گاز استان یزد سپاسگزاریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این نشست خواسته معاون استاندار و فرماندار ویژه، نماینده مردم و شهردار طبس را اجابت کرد و در زمینه بررسی و پیگیری موارد مطروحه دستورات لازم صادر کرد.

مجتبی عراقی زاده تاکید کرد: مردمان کویر، نجیب و صبور هستند و ما در مجموعه شرکت ملی گاز ایران توجه ویژه به این قشر جامعه را تاکید داریم .