زمان : 13 Esfand 1396 - 10:50
شناسه : 144197
بازدید : 5493
مطرح بودن مهارت آموزی به عنوان یک تقاضای مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کشور مطرح بودن مهارت آموزی به عنوان یک تقاضای مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کشور معاون وزير و رئیس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در همايش روابط عمومي هاي ادارات كل آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: امروز در كشور با يك تقاضاي مهم اجتماعي، سياسي و اقتصادي نسبت به آموزش هاي مهارتي مواجه هستيم.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، دكتر پاك سرشت در همايش مذكور كه در محل اين سازمان برگزار شد، گفت: در شرايط كنوني كه معضل بيكاري مسئله اصلي كشور است، روابط عمومی هاي سازمان باید از فضای رسانه برای توسعه گفتمان مهارت آموزی بهره مند شوند.

رئیس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ادامه اظهار داشت: تأكيدات مكرر رياست محترم جمهوري در حوزه مهارت آموزي و اهميت آموزش هاي فني و حرفه اي و همچنين ضرورت حركت دانشگاه ها به سمت كارآفريني نشان دهنده حساسيت جامعه نسبت به فقر مهارتي و ضرورت مهارت آموزي است.

وي در ادامه با بيان اينكه  بايد به نيازهاي جامعه در حوزه مهارت آموزي توجه داشته باشيم تا از هدر رفت منابع جلوگيري كنيم، تصريح كرد : بايد ابزار اثرگذار در ترغيب جامعه نسبت به ضرورت مهارت آموزي براساس مزيت هاي استاني شناسايي و به كار گرفته شوند.

معاون وزير تعاون گفت: وضعيت كنوني كشور ايجاب مي كند تا فعالانه تر از قبل در خصوص اهميت مهارت آموزي اقدام كنيم.

دكتر پاك سرشت افزود: حساسيتي كه امروز در كشور نسبت به فقر مهارتي ايجاد شده است، فرصت مناسبي براي توسعه گفتمان مهارت آموزي است و در صورتي كه به موضوع مهارت آموزي توجه كافي نشود، حساسيت جامعه از بين خواهد رفت.

وي تصريح كرد: اين شرايط در صورتي براي نهادهاي متولي مهارت آموزي فرصت محسوب مي شود و براي كشور نتيجه بخش است كه در اين مأموريت، نقشه راه طراحي و جايگاه نهادها مشخص شوند.

رئیس سازمان سازمان آموزش فني  حرفه اي كشور گفت: روش هاي متعارف، اقدامات و برنامه هاي قبلي كارآمدي خود را از دست داده اند و بايد با استفاده از روش ها و طرح هاي نوين و ابداعي جامعه را از نتايج ملموس و اثربخش مهارت آموزي آگاه كرد.

وي با تأكيد به بهره گيري از فضاي موجود در جهت ايفاي نقش سازمان تأكيد كرد: در سال آينده براساس معيارهاي روشن در راستاي ايجاد آگاهي جامعه نسبت به آموزش هاي مهارتي و وظايف و رسالت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور شاهد تغييرات خوبي باشيم.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: مأموريت روابط عمومي در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، مأموريت مهمي است كه نيازمند همكاري ساير كنشگران حوزه مهارت آموزي است.

وي در خاتمه اظهار اميدواري كرد: همكاران روابط عمومي با انگيزه اي افزون و برنامه اي منسجم در سال جديد در راستاي تحريك جامعه نسبت به ضرورت آموزش هاي مهارتي گام نهاده و شاهد نتايج خوبي در اين زمينه باشيم.