زمان : 26 Bahman 1396 - 21:02
شناسه : 143926
بازدید : 6566
برگزاری سخنرانی علمی با موضوع آلودگی هوا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزاری سخنرانی علمی با موضوع آلودگی هوا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر

با هدف پرداختن به موضوع مهم آلودگی هوا و آلاینده های زیست محیطی که انسان عصر حاضر را مورد تهدید قرار داده، سخنرانی علمی با موضوع «آلودگی هوا، مخاطره ای طبیعی یا انسان ساخت در استان یزد» از طرف حوزه پژوهش و فناوری در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این جلسه، دانشجویان و مسئولین دانشگاه حضور داشتند و سخنران آن دکتر حسن جانفدا، مدیر گروه مدیریت کاهش در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود. وی گفت: مخاطرات طبیعی و انسان ساخت، تهدید کننده سلامت بشر و سایر موجودات هستند و در استان یزد هفت مخاطره اصلی طبیعی و انسان ساخت در مدیریت بحران تعریف شده که شامل: سیل، خشکسالی، زلزله، آلودگی هوا ناشی از ریزگردها، حوادث صنعتی و معدنی و حوادث ترافیکی می باشد.

دکتر جانفدا افزود: در این فرصت کوتاه بر آنیم تا به موضوع آلودگی هوا که یکی از مخاطرات تهدید کننده استان یزد می باشد با رویکرد ویژه ای نگاه کنیم و اذهان مخاطبین را برای کمک و مشارکت فعال کرده و راهکارها را بیان کنیم و دانشگاه می تواند در این زمینه راهکار بدهد.

وی آماری از وضعیت آلودگی هوا در استان یزد و شهرستان اشکذر ارائه کرد. دکتر جانفدا در پایان گفت: بیماری هایی مثل دیابت، سرطان، سکته و ... با آلودگی هوا ارتباط دارند و استقرار صنایع آلاینده و پرآب خواه مانند کاشی و سرامیک و فولاد در مجاورت محدوده مسکونی استان یزد کاری واقعا غیرکارشناسی و اشتباه بوده که باید برای آنها فکر اساسی بشود در غیر این صورت اوضاع بدتر از این خواهد شد.