زمان : 05 Dey 1387 - 15:53
شناسه : 14391
بازدید : 9181
نامه سرگشاده هیئت امناء حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه (جوی هرهر واقع خیابان مهدی یزد ) به استاندار محترم : درخواست رسيدگي از استاندار محترم در خصوص عملكرد منفي فرماندار محترم يزد   نامه سرگشاده هیئت امناء حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه (جوی هرهر واقع خیابان مهدی یزد ) به استاندار محترم : درخواست رسيدگي از استاندار محترم در خصوص عملكرد منفي فرماندار محترم يزد

 

یزدفردا :متن کامل نامه سرگشاده هیئت امناء حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه (جوی هرهر واقع خیابان مهدی یزد ) به استاندار محترم که امیدواریم بی پاسخ نماند . 

جناب آقای فلاح زاده- استاندار محترم یزد
با سلام
احتراماً پیرو نامة شمارة 130 مورخ 7/6/1387 و 20/133 مورخ 7/8/1387 باستحضار می رساند:
1- آیا عنوانی كه در بین خبرنگاران شریف استان در روزنامة پیمان درج شد آقای فرماندار در افكار مردم ایمانی یزد و خبرنگاران و مسئولین كشوری و استانی و مهندسین نظام مهندسی و جوانان ورزشكار یزدی بالاخص خیابان مهدی(عج) جوابگو هستند.

(1) پیوست روزنامة پیمان مورخ دوشنبه 27 آبان 1387 حسینیه و نامة شماره 20/134 مورخ 30/8/1387 با این عنوان در روزنامه پیمان كه فرماندار مبلغ چهارصد میلیون تومان به احداث سالن فرهنگی ورزشی در قبرستان جوی هرهر كمك كرده است كه این سالن نه در طرح مشاور است و نه مصوب شورای شهر و كلاً وجود خارجی ندارد؛ (2) عملكرد بعد از تشكیل هیئت امناء حسینه با توجه به مصوبه های اخذ شده (از وزارت كشور، ترك تشریفات استانداری، مصوب شورای شهر، تأمین اعتبار طراحی حسینیه از طرف شورای شهر، قرارداد شهردار وقت با شركت یزد بنا)؛ (3) تأئید پایداری طرح از طرف شهرداری و انعكاس در شورای شهر همراه با توان آقای محمود عظیمی‌نیا بالاخص تخصص، تجربه، صداقت، روحیة ورزشكاری، عدم غیبت، عدم دورغ و ...؟ را توجه و یا تقدیر نمایید! (4) پیوست عملكرد 5 ساله حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد.
2- تمام مجوزهای طراحی مجموعة مذهبی، فرهنگی، درمانی و ورزشی حسینیه (قبل از احداث اخیر چند پاساژ بزرگ تجاری شهر یزد) مهیا بوده اما پاساژها ساخته شده اند و اعتبار این مجموعه مدت زمانی است كه به دست مبارك فرماندار معظم در شورای شهر حذف گردید. (این مجموعه كه طرح بقعة متبرك آخوند كرباسی همزمان با حسینیه طراحی و انشاالله اجرا خواهد شد) با توجه به نامة فرماندار كه وجود خارجی ندارد بر اهداف هیئت امنا (ساخت زورخانه، كتابخانه، موزه، سالن اجتماعات مشاهیر كل استان و درمانگاه شبانه روزی «با حفظ آثای قبور مؤمنین و مؤمنات» بالاخص قبور مشاهیر) در نزدیكی محرم اباعبدالله الحسین(ع) همه را متعجب ساخت. آقای استاندار ساخت درمانگاه شبانه روزی كه طرح آن همزمان با طرح حسینیه است، ضرر آن چه بود كه فرماندار محترم اعتبار آن را حذف نمودند.
3- آقای فرماندار مطلع هستند كه طرح بقعة آخوند كرباسی همزمان با حسینیه باید طراحی شود و در مرحلة اول اجرایی همزمان با هستة مركزی حسینیه اجرا خواهد شد؟ اصرار فرماندار با حذف اعتبار طرح حسینیه كه حذف اعتبار بقعه در شورای شهر را هم شامل شد، اگر سقف بقعه فرو ریخت جواب خون زیر آوار رفتگان را فرماندار محترم می دهند.
4- آقای فرماندار نمی توانست با راهنمایی و یا عطوفت با نامه نگاری جهت تسریع در طرح و ساخت و بخصوص نظم فعلی و بعدی حسینیه غمخوار مردم و هیئت ها كه قلب جماعت ایمانی شهر هستند باشد.
5- آقای فرماندار نامة شمارة 310/41895 مورخ 4/9/87 شهرداری یزد به اوقاف كه طرح حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد و بقعه متبرك آخوند كرباسی را از نظر كلیات طرح و معماری تأیید نموده است را با مجوزهای قبلی با دیدگاه تخصصی (طراح یا مشاور و یا ناظر عمران!؟) دیده اند.
6- اصرار آقای فرماندار در تشكیل هیئت امناء قبرستان و پیشنهاد نام قبرستان به جای نام حسینیه (حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه- جوار تربت پاك همسر مكرمه استاد اشرف آهنگر) كه با یقین جماعت ایمانی عجین است، بازگشت وضعیت سابق (تاریكی محض، نزاع جوانان، محل تجمع یك پنجم زباله شهر با بروز بیماری سالك برای محلات محروم مجاور و وعده گاه معتادین و محل تخلیه مصالح مصرفی شهرداری) را سبب نمی‌شود. آیا در مقابل دیدگان توریستها و مسافران نوروزی، همان وضعیت سابق مورد افتخار استاندار محترم و فرماندار است؟
7- آقای فرماندار: خرافی طالب نزول است نه صعود!
ما می خواستیم استاندار محترم و فرماندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار محترم و مسئولین محترم اوقاف و میراث با سرپرستی علما، كلنگ افتتاح این حسینیه را در روز عاشورای امسال بدست سیده مؤمنه ای بدهند و آیندگان بگویند این مجتمع در زمان این بزرگان بالاخص جناب آقای فلاح زاده و جناب آقای عظیمی نیا بنا شده نه آنكه فرماندار اصرار در تشكیل هیئت امنای قبرستان به جای حسینیه را داشته باشند و به جای خورشید، نور كرم شب تابی را دنبال كنند تا انگ بزند و در جلسه مربوطه نظر مثبت امضاء كنندگان را وارونه انعكاس دهد (در ابتدای جلسه قرآن تلاوت می شود كه زیبایی سخن در صداقت كاتب باشد.) آقای فرماندار، دو خصوصیت بارز حضرت علی(ع) نزد پیامبر(ص) داشت، یكی صداقت و دیگری امانت داری. و علی(ع) می فرماید: مالك اشتر همانگونه با من بود كه من با پیامبر اكرم(ص). آقای فرماندار، خرافی طالب نزول است نه صعود!
جناب آقای استاندار محترم، محرومیت محلات مجاور حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه آشكار است. صلاح دیدیم برای باقیات صالحات این مكان را تبدیل به حسینیه ای نمائیم كه در هر ساختمان مجزای آن بطور جداگانه فاتحه خوانی و عزاداری نمایند، در كتابخانه اش كتاب بخوانند، در زورخانه اش به مركزیت آرامگاه پهلوان یزدی كوچك، ورزش كنند و در درمانگاه شبانه روزی حسینیه (كه در طرح بوده و نقشه آن آمده است) مداوا شوند و محلات محروم بتوانند از امكانات این حسینیه همیشه استفاده نمایند.
در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است (در شب وفات او حضرت اباعبدا... الحسین(ع) سه مرتبه او را زیارت كرد.) مفاتیح الجنان یكی از معتبرترین كتابها می باشد و مورد تأئید تمام مراجع تقلید و علمای بزرگوار بویژه حضرت آیت ا... خمینی(ره) می باشد. آیت ا... سیستانی فرموده اند: بعد از مرحوم فقیه خراسانی، زوجه اشرف آهنگر چون نگینی در شهر یزد می درخشد.
آقای عظیمی نیا و آقای آزادی؛ نگاه و ذهنیت خود را برای پرواز بسوی زیبا شدن و زیبا دیدن حركت دهیم. همه ما مسئولیت داریم به بهتر دیدن و شستن چشمها از آلودگی. امروز در شهرمان از خلاقیت بگوئیم كه خلاقیت از خوبی سرچشمه می گیرد. دنبال هر صنعت بدی باشیم از خلاقیت دور می شویم كه یكی هم «نام حسیـنـیـه را به قبـرستـان تبدیل كردن است» فقط به خوبی فكر كن كه خلاق باشی. چون اگر كار خوبی جنابعالی و یا رئیس شورای شهر و اعضای محترم آن و اوقاف و امور خیریه و مسئولی دیگر انجام داد، دیگران بر قلب و یا كاغذ داستانش را می نویسند. می نویسند خیرش به مردم امیدواری می داد. می نویسند او هزار كار خوب بكند می گوید هیچ كاری نكردم. می نویسند طالب علم و دوستدار عالم و هنرمند و تغییر دهنده بود. می نویسند از حاجات مردم خسته نمی شد. می نویسند عزت با یاد خدا را ترجیح می داد. می نویسند دنبال شهرت نبود. می نویسند هر فردی را می دید می گفت بهتر از من است. می نویسند راستگو بود.
از پیامبر(ص) نوشتند «زینة الحدیث الصدق» و نوشتند مظلوم كربلا (ع) در مصائبی كه بر پدرش (اشبح الناس حضرت علی(ع)) و مادرشان (س) (مادر ایمان و یاور قرآن) و در كربلا دید هیچ گاه تهمت نزد و دروغ نگفت. می نویسند فرماندار، زمیـن دلـهـا (حسنیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد) را آباد كرد! حظ كردم این آدم سربلند را دیدم! نیمه محروم شهر دارالعباده پر از آشوب مهر است. پر از محرومیت و غیرت. پر از یاد پدربزرگها. پر از خشت. هر خشت كتابی از شعر و ادبیات با عنوان صبر كه اگر آتش به آن برسد خشت را سنگ می كند.
پدربزرگهایی كه خداوند را برترین هنرمند می دانستند و به ما هم یاد دادند و ما را به طرف اهل بیت سوق دادند. اگر هنر و خلاقیت عطا شود او خودش نیست (خالق كمك كرده) ما هم باید از رنگهای مختلف تركیبی ایجاد كنیم. از معماری، نقاشی، ریاضی، ادبیات، علوم پزشكی، تأتر، ورزش و ... از (استعدادها) و طراحی آنرا در جمعی ببینیم كه حب بنی فاطمه(س) دارند و در بقعه متبرك آخوند كرباسی بین دو فضای سبز بزرگ شهر از غربت درآمده و در صحن حضرت ابوالفضل(ع) این حسینیه و در زورخانه و كتابخانه و درمانگاه شبانه روزی و در سالن اجتماعات مشاهیر كل استان حسینیه گرد هم می‌آیند و با معرفت در آینده (این نیمه خاكی با نیمه دیگر شهر) را با تربت تجلی گاه حسین(ع) (حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد- جوار تربت پاك همسر مكرمه استاد اشرف آهنگر و چهارصد تن از مشاهیر مدفون در این مكان) خوشبو می كنند.
مستدعی است موارد فوق با حضور هیئت امناء حسینیه بررسی شود كه انشاء ا... استاندار محترم با توجه به نزدیكی ماه محرم و حضور هیئت های عزاداران حسینی استان و مردم شریف یزد در این مجموعه با آینده نگری بازهم پیرو ماهتاب آل علی و گوهر دریای كمال و ادب حضرت ابوالفضل(ع) باشند.
ضمناً آقای دكتر عاصی (استاندار سابق)، آقای ابوترابی (مشاور اجتماعی و عضو سابق شورای شهر) و آقای ردایی (ارتباط مردمی استانداری) در جریان حسینیه می باشند. ضمناً مجوزها در نامه های قبلی به استانداری تقدیم گشته و قابل ارائه مجدد می باشد.

به امید توفیق الهی- محمد علی خطیب
از طرف هیئت امناء حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه

 

بسمه تعالی



متن نامة پایداری طرح حسینیه جامع مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد

از طرف شهرداری یزد مورخ 4/9/1387 شمارة 310/41895

(با توجه به مجوزهای قبلی از وزارت كشور و استانداری و شورای شهر و موافقت سازمان میراث فرهنگی و فرمانداری و اوقاف و امور خیریه و... و با توجه به قرارداد بین شهردار وقت جناب آقای مهندس مرتضی شایق و مهندسین مشاور یزد بنا «221/49406 مورخ 28/12/85» در خصوص تهیه طرح حسینیه مذكور) به:



سازمان محترم اوقاف و امور خیریه استان یزد

سلام علیكم

 

 

 

 

           احتراماً باستحضار می رساند از آنجا كه مجموعه قبرستان جوی هرهر در قلب بافت قدیم شهر یزد متروكه و در حال تخریب بوده است از چند سال قبل شهرداری یزد با مجوز شورای شهر اسلامی یزد با عقد قرارداد با مشاور ذیصلاحی نسبت به ساماندهی مجموعه مذكور اقدام نموده است كه با توجه به شرح خدمت قرارداد شماره 221/49406 مورخ 28/12/85 تا به امروز فاز یك معماری طرح حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد به شهرداری یزد ارائه شده است و از نظر كلیات طرح معماری مورد تأئید می باشد و قرار است فاز دو اجرایی طرح مذكور در آینده ارائه گردد./ب4/9

 

 

 

 

عظیمی زاده

 

 

 

 

         سرپرست حوزه معاونت عمرانی و شهرسازی

 

 

 

 

یزدفردا