زمان : 23 Bahman 1396 - 14:19
شناسه : 143854
بازدید : 7242
برای حل مسئله بحران آب، نیاز به فکرو اندیشه حکیمانه است مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد : برای حل مسئله بحران آب، نیاز به فکرو اندیشه حکیمانه است ....

محمد مهدی جوادیان زاده  در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه  اظهارداشت:  برای حل مسئله بحران  آب نیاز به فکر و اندیشه حکیمانه است  و گذشتگان  ما فرهنگ درستی در مصرف آب داشته اند  که با ورود تکنولوژی، آن  فرهنگ غنی به فراموشی  سپرده شده است ،ما فرهنگ  استفاده درست از تکنولوژی را نیاموختیم و تنها از این تکنولوژی استفاده نمودیم   بدون آنکه عوارض آن را درنظر بگیریم.

وی خاطر نشان ساخت :  برای تغییر رفتار باید فرهنگ را تغییر داد و برای تغییر فرهنگ باید اطلاع رسانی کرد اما اطلاع رسانی که در آن راهکار عملی ارائه شود و موجب نگرانی در جامعه نگردد.

جوادیان زاده در پایان سخنانش اعلام کرد : برای فرهنگ سازی و نهادینه نمودن درست مصرف کردن آب، طرح داناب در سه مقطع هفتم وهشتم و نهم در حال اجرا است و همچنین ایجاد تشکل آب بران که به نوعی مدیریت آب را به کشاورزان واگذار می نماید  و این تشکل ها بعد از اجرائی شدن در دشت بهادران در شهرستان ابرکوه هم تشکیل می گردد.

 در ادامه امام جمعه ابرکوه  اظهارداشت:  نقش  آب،  در بحث اقتصاد مقاومتی نقش اساسی  است  و در  این چند سال بر مصرف  بهینه آب تأکید  بسیار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی گفت: قضاوت مردم در مورد عملکرد دولت ناشی از عدم اطلاع رسانی کافی به آنهاست.،مسئولین در همه بخش ها باید  گزارش اقدامات انجام شده را به مردم ارائه دهند و در این امر از مساجد که پایگاه بسیارخوبی برای اطلاع رسانی است غافل نشوند.

 وی اظهارداشت: مبارزه با اسراف و تبذیر و صرفه جوئی در مصرف هم  ،نوعی  اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه ابرکوه  گفت :  مصرف باید مدیریت شود ،مدیریت یعنی که جلوی مصرف اضافه گرفته شود ، ما یک ملت مصرف گرا در همه زمینه ها هستیم و این روحیه باید از بین برود .

  گفتنی است  شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد  ،امام جمعه ، فرماندار و مسئولین شهرستان ابرکوه با  موضوع تأثیر  مصرف گرائی بر منابع آب زیرزمینی تشکیل شد.