زمان : 21 Bahman 1396 - 18:57
شناسه : 143840
بازدید : 5973
شهر، یک موجود کالبدی نیست، شهر جان دارد و زنده است، صورت دارد و سیرت شهردار یزد در اولین نشست هم اندیشی با برخی هنرمندان:شهر، یک موجود کالبدی نیست، شهر جان دارد و زنده است، صورت دارد و سیرت شهر، یک موجود کالبدی نیست، شهر جان دارد و زنده است، صورت دارد و سیرت

به گزارش اداره روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، به دعوت این سازمان، روز گذشته اولین نشست هم اندیشی تاسیس خانه هنرمندان یزد با حضور مدیران شهری و جمعی از هنرمندان شاخص یزدی از رشته های مختلف هنری در محل هتل مشیرالممالک یزد برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت کلام نور، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد ضمن خوشامدگویی به حاضران، تشکیل خانه هنرمندان در قالب یک نهاد صنفی کاملا مستقل و نهادمند در شهر یزد را ضروری دانست و آمادگی حمایت جدی مجموعه شهرداری از تاسیس این خانه را اعلام کرد.

 

وی گفت: اگرچه انجمن های تخصصی در رشته های هنری مختلف  وجود دارد اما این انجمن ها خواه ناخواه به نوعی به دولت وابسته هستند و دستخوش دخالت ها و تغییرات سیاسی و اقتصادی دولتها خواهند بود. ملازینلی اضافه کرد، آنچه که ما درخانه هنرمندان به دنبال آن هستیم آزادی و استقلال فکر و بیان البته بر اساس قوانین نظارتی و حمایتی موجود هست.

 

در ادامه این مراسم ونوس عامری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و مجيد جوادیان زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد به ایراد سخنانی در باب هنر یزد و ساختار خانه هنرمندان پرداختند.

 

سپس به نمایندگی، هنرمندان هر یک از رشته های هنری، به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود با مدیران شهری پرداخت.

 

مهدی جمالی نژادشهردار یزد نیز پس از گوش سپاری به سخنان هنرمندان، به عنوان آخرین سخنران این نشست، از حضور هنرمندان تقدیر کرد وگفت: شهر فقط یک موجود کالبدی نیست، شهر جان دارد و زنده است،صورت دارد و سیرت ، باید بدانیم که اگر به آن توجه نکنیم می میرد، مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر باید رویکرد همراه با دانش داشته باشد اگرچه خیلی از دستگاه ها در کشور هستند که متولی مسائل فرهنگی ،اجتماعی، ورزشی و... هستند اما شهرداری به عنوان یک بازوی کمک کننده در این عرصه ها ورود پیدا کرده است تا در کنار همه فعالیت های عمرانی ، ترافیکی و خدماتی اش در حوزه نرم نیز فعال باشد.

 

جمالی نژاد در ادامه افزود: بنده  با تمام قوا و تمام قد، فرهنگ و هنر را حمایت می کنم چرا که برای اداره صحیح یک شهر باید از تمام ظرفیت های هنری آن شهر استفاده کنیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه:" هر هنرمند به تنهایی یک دنیا است"  گفت: هنر و فرهنگ تلفیقی هستند که هر دو یکدیگر را تکمیل کرده اند ،یزد یک شهر جهانی است زیرا هنرمندان و خالقانی جهانی داشته که سرمایه های نمادین محسوب می شوند.

جمالی نژاد به هنرمندان حاضر در جمع گفت: از شما خواهشمندم تا عشق ورزیدن به یکدیگر را سرلوحه کار قراردهید که شما هنرمندان با همدلی میتوانید غوغا کنید، و بنده خادم تمام هنرمندان این شهر هستم. ما باید همه دستگاه های شهر را با هم جمع کنیم و در راستای تاسیس خانه هنرمندان پویا و مستقل تلاش کنیم.

 

این نشست که تا نیمروز جمعه 20بهمن به طول کشید با هم اندیشی و اظهار نظر هنرمندان با یکدیگر درباره چگونگی نگارش اساسنامه خانه هنرمندان، تایید آن توسط همه هنرمندان رشته های مختلف و سپس انتخاب اعضای هیئت موسس طبق اساسنامه مصوب و اخذ مجوز از مراجع مربوطه و... ، به پایان رسید.

گفتنی است در این نشست صمیمی و هم اندیشی علاوه بر حاضران یاد شده، بیش از 50 نفر از هنرمندان شاخص رشته های گوناگون، غلامعلي سفید رییس شورای اسلامی شهر یزد و محسن عباسی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز حضور داشتند.