زمان : 16 Bahman 1396 - 12:35
شناسه : 143731
بازدید : 6152
ارزان‌ترین و گران‌ترین اینترنت در جهان ارزان‌ترین و گران‌ترین اینترنت در جهان ایران با قیمت متوسط ۵.۳۷ دلار در ماه ارزان‌ترین و بورکینافاسو با ۹۵۴.۵۴ دلار گران‌ترین قیمت اینترنت را در جهان دارند.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از ایسنا از روسبالت، موسسه تحقیقاتی BDRC انگلیس اعلام کرد که در بررسی هزینه اینترنت در میان ۱۹۶ کشور جهان، از میان ۱۰ کشور ارزان ارایه‌دهنده خدمات اینترنت، شش کشور از جمهوری‌های سابق شوروی هستند.

طبق گزارش این موسسه، اوکراین با هزینه متوسط ۵.۵۲ دلار در ماه و روسیه ۹.۸۲ دلار در ماه در جایگاه‌های برتر ارزان‌ترین اینترنت در جهان قرار دارند.

در غرب اروپا در کشور‌های ایتالیا (۲۸.۸۹ دلار)، آلمان (۳۴.۰۷ دلار)، دانمارک (۳۵.۹۰ دلار) و فرانسه (۳۶.۳۴ دلار) دسترسی به اینترنت جزو ارزان‌ترین کشور‌های این منطقه شناخته می‌شود.

همچنین در خاورمیانه، سوریه (۱۲.۱۵ دلار)، عربستان سعودی (۸۴.۰۳ دلار) و امارات متحده عربی (۱۵۵.۱۷ دلار) ارزان‌ترین اینترنت را در میان کشور‌های این منطقه دارند.

در آسیا ارزان‌ترین اینترنت ماهانه به کشور‌های نپال (۱۸.۸۵ دلار)، سریلانکا (۲۰.۱۷ دلار) اختصاص دارد.

مکزیک با هزینه متوسط ۲۶.۶۴ دلار در ماه ارزان‌ترین اینترنت را در میان کشور‌های آمریکای مرکزی و جنوبی دارد.

همچنین هزینه متوسط اینترنت ماهانه در کانادا ۵۴.۹۲ دلار و در ایالات متحده آمریکا ۶۶.۱۷ دلار است.

بدترین خدمات اینترنتی در کشور‌های آفریقایی ارایه می‌شود که پایین‌ترین سرعت و بالاترین قیمت را دارند؛ در نامیبیا متوسط هزینه دسترسی به اینترنت ۴۳۲.۸۶ دلار و در زیمباوه ۱۷۰ دلار در ماه است.