زمان : 16 Bahman 1396 - 12:25
شناسه : 143724
بازدید : 6483
تأمین منابع مناسب کتابخانه‌ای عامل تاثیرگذار در جذب مخاطب فرماندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان عنوان کرد: تأمین منابع مناسب کتابخانه‌ای عامل تاثیرگذار در جذب مخاطب فرماندار اردکان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان که به مناسبت دهه مبارک فجر و در کتابخانه مسجدالرسول(ص) دیلم برگزار شد، شرط رونق کتابخانه ها را تأمبن منابع مناسب دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، هادی مقیمی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان، از نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی تأمین منابع کتابخانه‌ها، خواست کتاب‌های جدید و متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه را تأمین کنند تا مردم به سمت کتابخانه جذب شوند.

وی تجهیزات و فضای کتابخانه را دومین عامل تأثیرگذار در جذب مخاطب دانست و برای بهبود این امر در کتابخانه‌های عمومی اردکان قول همکاری داد.

در ابتدای این جلسه  نیز حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و اعلام برنامه‌های شاخص کتابخانه‌های عمومی اردکان در این دهه مبارک، مشکلات و نیازهای کتابخانه مسجدالرسول(ص) دیلم را مطرح کرد.

پایدار  با توجه به حضور پرشور کودکان در این کتابخانه و نیز کمبود فضای مطالعه برای مراجعه کنندگان، ایجاد سالن مطالعه مجزا ویژه خواهران و برادران و همچنین تجهیز و توسعه بخش کودک این کتابخانه را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد با همراهی مسئولان شهرستان و هیئت امنای مسجد، این مشکلات نیز مرتفع شود.

سایر اعضای انجمن نیز در این جلسه به ارائه راهکارهایی برای رونق کتابخانه‌ها و رفع مشکلات آن پرداختند.

در پایان این جلسه فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان از بخش‌های مختلف کتابخانه مسجدالرسول(ص) دیلم دیدن کردند.

گفتنی است، کتابخانه عمومی مسجدالرسول(ص) دیلم شهر اردکان در سال 1390 با مشارکت هیأت امنای مسجد اردکان آغاز به کار کرد و هم‌اکنون بیش از 5 هزار نسخه کتاب و 400 عضو فعال دارد.