زمان : 14 Bahman 1396 - 12:29
شناسه : 143663
بازدید : 5615
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و شهردار یزد به دیدار پدر شهید خیر کتابخانه‌ساز رفتند در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و شهردار یزد به دیدار پدر شهید خیر کتابخانه‌ساز رفتند مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و شهردار یزد به همراه جمعی از کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در منزل شهید مطلب شفیعی، از پدر این شهید و خیر کتابخانه‌ساز یزدی که در بستر بیماری است، عیادت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این دیدار که محسن ابوترابی، عضو شورای اسلامی شهر یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری و محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز حضور داشتند، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یاد و خاطره شهید مطلب شفیعی و مادر مرحوم وی را گرامی داشت و ساخت کتابخانه‌ به نام و یاد این شهید را حرکتی ارزشمند و فرهنگی دانست که با دوراندیشی و نگاه بلند پدر شهید شفیعی انجام شده است.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد نیز حرکت ارزشمند پدر شهید در ساخت کتابخانه را اقدامی خالصانه و برخاسته از نگاه بلند وی دانست و عنوان داشت: بنا نهادن محلی چون کتابخانه با نام و یاد شهدا علاوه بر اینکه اقدامی فرهنگی و در راستای دانش‌افزایی اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان است، فضایی معنوی و مقدس را برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم می کند.

حاج محمد شفیعی، پدر شهید نیز از حضور شهردار یزد، مدیرکل کتابخانه کتابخانه‌های عمومی استان و هیأت همراه تشکر کرد و از علت تصمیم خود برای بنای کتابخانه و مراحل ساخت آن سخن گفت.

این پدر شهید و خیر کتابخانه‌ساز همچنین به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود و گوشه‌ای از خصوصیات اخلاقی و رفتاری وی پرداخت.

در پایان این دیدار صمیمانه، شهردار یزد به همراه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی «شهید مطلب شفیعی» دیدن کردند و جمالی‌نژاد، شهردار یزد نیز دفتر یادبود کتابخانه را امضا کرد.

گفتنی است، این دیدار به مناسبت آغاز سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت.