زمان : 13 Bahman 1396 - 17:09
شناسه : 143626
بازدید : 5184
مانور منطقه ای تیم های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) در استان یزد مانور منطقه ای تیم های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) در استان یزد دکتر محسن حرازی زاده معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری مانور منطقه ای تیم های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) با مشارکت چهار استان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان از برگزاری مانور منطقه ای تیم های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) با حضور استان های یزد، اصفهان، چهارمحال بختیاری و مرکزی در روستا های کم برخوردار منطقه بهمن شهرستان ابرکوه در روز 21 بهمن ماه سالجاری خبر داد.

حرازی زاده خاطر نشان کرد : تیم های 18 نفره حاضر در مانور شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنسین دارویی، کارشناس بهداشت محیط و تغذیه، روانشناس و امدادگر می باشد که مهمترین وظایف آنها را می توان بهداشت اولیه و مراقبت مادر و کودک، مراقبت های بهداشت روان، کارشناسی تغذیه، مراقبت های زنان، خدمات درمانگاهی، دارویی و .... که بر اساس اصول خدمات بهداشت اولیه فعالیت می کند بر شمرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان هدف تیم های بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) را پاسخگویی به موقع به هنگام بروز حوادث و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آسیب دیدگان عنوان کرد و افزود : اعضای  تیم های بهداشت و درمان اضطراری حاضر در این مانور، در مانورهای پیشین و در حادثه تلخ زلزله مناطق غرب کشور توانایی های خود را اثبات نموده و در هر لحظه از زمان آماده خدمت رسانی می باشند.

وی در پایان افزود: در تلاش هستیم تا با به کار گیری و حضور تیم بیمارستان های سریع احداث (RDH) بتوانیم خدمات مطلوب تری را به هموطنان روستای های کم برخوردار ارائه دهیم.