زمان : 10 Bahman 1396 - 15:01
شناسه : 143614
بازدید : 5597
دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، افضلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بهمراه معاونین اداره کل با علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در دفتر معاونت استانداری دیدار کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن تبریک انتصاب آقای زینی وند و آرزوی موفقیت برای ایشان در خدمت به مردم شریف دارالعباده یزد، ضمن تشریح وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اداره کل و مراکز شهرستانها گزارشی از عملکرد 10 ماهه سال 96 این اداره کل را ارائه نمود و اظهار داشت: در کنار ارائه این گزارشهای عملکردی، بیان نقایص و کمبودها تأثیر بسزایی دارد و امری لازم است تا از مشاوره ها و نظرات رده های بالاتر در جهت بهبود عملکرد و خدمت رسانی مطلوبتر به مردم بهره‏ مند شویم.

افضلی افزود:  در راستای تربیت نیروی ماهر و متخصص و کار آمد و همچنین ارتقاي مهارت نیروی انسانی در واحد های تولیدی و صنعتی در 10 ماهه سال جاري بیش از 145هزار نفر ساعت آموزش هاي مهارتي در بخش صنایع و صنوف استان ارائه شده و هم چنین بیش ازدو میلیون نفرساعت آموزش هاي مهارتي در آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان یزد گوشه ای از عملکرد این اداره کل می باشد .

افضلی با بیان مطالبی در خصوص طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: مشکل اصلی این طرح عدم وجود عوامل انگیزشی کافی در کارفرمایان و صاحبان حرف و مشاغل برای پذیرش حرفه آموز است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به مجموع تعهد این اداره کل در استان افزود: متاسفانه با توجه به عدم تخصیص اعتبارات جهت خرید تجهیزات در به روز رسانی تجهیزات و تأمین مواد مصرفی اولیه مورد نیاز تعدادی از کارگاههای مراکز آموزشی با مشکل مواجه شده ایم که امیدوارم این نقیصه با نوع نگاه مطلوبی که جناب عالی به آموزشهای فنی و حرفه ای دارید برطرف شود.

زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز ضمن خیر مقدم و با اهمیت دانستن آموزشهای فنی و حرفه ای اظهار داشت: وظیفه فنی و حرفه ای آموزش است و این آموزشها  بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته توسط سایر ارگانها اجرا گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد درخصوص ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان باهمکاری اداره کل اموزش فنی وحرفه ای واداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی تاکید نمودند.

در پایان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان پیشنهاد تشکیل “شورای توسعه مهارت استان” را به عنوان زیر مجموعه کمیته اشتغال استان  به معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ارائه نمود که مورد استقبال ایشان قرار گرفت.