زمان : 09 Bahman 1396 - 00:50
شناسه : 143584
بازدید : 6103
تشریح برنامه‌های کمیته «کتاب و کتابخوانی» ستاد گرامیداشت دهه فجر استان یزد در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح برنامه‌های کمیته «کتاب و کتابخوانی» ستاد گرامیداشت دهه فجر استان یزد نخستین جلسه کمیته «کتاب و کتابخوانی» ستاد گرامیداشت دهه فجر استان یزد با حضور مدیرکل کل کتابخانه‌های عمومی استان و معاون ستاد دهه فجر یزد در سالن اجتماعات فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این جلسه با تبریک پیشاپیش سی و نهمین طلوع بهار انقلاب اسلامی، گفت: از سال گذشته کمیته‌ای تحت عنوان «کتاب و کتابخوانی» به کمیته‌های 29‌گانه دهه فجر استان افزوده و مسئولیت آن نیز به عهده اداره کل کتابخانه‌های عمومی نهاده شد.

وی افزود: این کمیته موفق شد با اجرای برنامه متنوع فرهنگی و شاد، در اولین سال فعالیت‌اش رتبه برتر کمیته‌های استانی را به خود اختصاص دهد.

دوست فاطمی‌ها با تشریح برخی از برنامه‌های کمیته کتاب و کتابخوانی ستاد دهه فجر استان در سال جاری گفت: دیدار با خانواه شهدا، خاطره‌گویی در کتابخانه‌ها، افتتاح کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی در شهرستان مهریز، بازگشایی دو کتابخانه رئیس فرهمند شهرستان یزد و آیت‌الله فاضل شهرستان اردکان، برگزاری مسابقه نقاشی 20 آفرین در همه کتابخانه‌های استان و برگزاری شب شعر «رد پای بهار» در اردکان، از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیته خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین تصریح کرد: حضور پرشور کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های استان در راهپیمایی 22 بهمن و برپایی غرفه کتابخانه‌ها در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان‌ها از دیگر اتفاقاتی خواهد بود که در قالب فعالیت‌های کمیته کتاب و کتابخوانی در سالروز پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

سعید زارع، معاون ستاد دهه فجر استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب دشمنان برای پایان نظام اسلامی روزشماری کرده‌اند و کار انقلاب را تمام شده دانسته‌اند، اما با وحدت و حضور مردم هم‌اکنون شاهد این هستیم که انقلاب اسلامی وارد چهلمین سال عمر خود می‌شود.

وی تصریح کرد: این انقلاب عطیه الهی است و نعمت بی‌بدیل و میراثی است که با خون شهدا آبیاری شده و همه ما وظیفه داریم با رفتار و عمل انقلابی خود در حفظ و حراست آن بکوشیم.

زارع گفت: بزرگ‌ترین معجزه الهی، کتاب است و اهمیت کتاب و کتابخوانی به هویت معجزه بزرگ اسلام برمی‌گردد و تمام ادیان بزرگ الهی نیز از طریق کتاب جاودانه شده‌اند.

وی بیان داشت: در انقلاب ما نیز عنصر کتاب در روشنگری آحاد مردم تأثیرگذار بود و کتاب‌های شهید مطهری و مرحوم شریعتی در ایجاد انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بودند.

معاون ستاد دهه فجر استان با تأکید بر این‌که درخواست مقامم معظم رهبری همواره مطالعه در مبانی نظری و تاریخی انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: همه ما باید در انتقال پیام انقلاب بکوشیم و یکی از راهکارهای عملی این اقدام، ترویج مطالعه و انس با کتاب است.

زارع افزود: یک کمیته از کمیته‌های 30 گانه بزرگداشت دهه فجر به کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شده که فعالیت‌های این کمیته می‌تواند به تبیین مبانی نظری انقلاب اسلامی کمک شایانی بکند.

گفتنی است، جلسه کمیته «کتاب و کتابخوانی» ستاد دهه فجر استان یزد، همزمان با سفر مدیرکل و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان و رؤسای ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌ها به بافق و پس از برگزاری جلسه شورای اداری این اداره کل برگزار شد.