زمان : 24 Dey 1396 - 17:53
شناسه : 143378
بازدید : 6211
کارگاه آموزشی- ترویجی آشنایی با بیماری های شایع دام و طیور در دهستان سبزدشت شهرستان بافق برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق استان یزد: کارگاه آموزشی- ترویجی آشنایی با بیماری های شایع دام و طیور در دهستان سبزدشت شهرستان بافق برگزار شد. کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق هدف از برگزاری این دوره را آگاهی بخشی دامداران با نحوه ی انتقال بیماری های دام و طیور، علائم و اقدامات پیشگیرانه این بیماری ها عنوان کرد

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق هدف از برگزاری این دوره را آگاهی بخشی دامداران با نحوه ی انتقال بیماری های دام و طیور، علائم و اقدامات پیشگیرانه این بیماری ها عنوان کرد و افزود: در این کارگاه نکات مهمی در مورد ماهیت بیماری های رایج دام از قبیل تب برفکی، بروسلوز و پی پی آر بیان شد و در پایان با توجه به بروز کانو ن هایی از آنفلوانزا در کشور ضمن هشدار به روستائیان از آنها خواسته شد تا از خرید طیور زنده از فروشندگان دوره گرد و غیر مجاز خودداری نمایند.

خانم دکتر سالاری با بیان اینکه در این دوره حدود 50 نفر از دامداران و مرغداران شرکت نمودند ادامه داد: با توجه به سهم بسزای این آموزش ها در کاهش رخداد بیماری های دامی، برگزاری منظم دوره های آموزشی- ترویجی در دستور کار این شبکه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از همکاری جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام (ره)در راستای برگزاری چنین کارگاه هایی، ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین شبکه دامپزشکی بافق و ادارات ذیربط وجود دارد و در پایان از همکاری این ارگان ها تشکر و قدردانی نمود.