زمان : 24 Dey 1396 - 17:49
شناسه : 143365
بازدید : 6312
نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی یزد برگزار شد با هدف پیگیری و حل مشکلات کتابخانه‌ها نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی یزد برگزار شد نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به منظور بررسی مشکلات کتابخانه‌ها و تشریح برنامه‌های فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در دهه مبارک فجر، صبح پنجشنبه 21 دی ماه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی «دکتر جوادی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در ابتدای این نشست محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و تقدیر از تلاش همکاران خود برای رشد هرچه بیشتر کتابخانه‌ها، گفت: در پایان بازدیدهای دور چهارم از کتابخانه‌های استان، شاهد آن بودیم که بیشتر کتابخانه‌های شهرستان یزد در شاخص‌های مدیریتی نرم‌افزار «سپهر» رشد داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس آمارهای دور چهارم بازدیدها، 5 باب کتابخانه در سطح شهرستان بیش از 20 نمره نسبت به بازدیدهای دور نخست ارتقای جایگاه داشته‌اند و بر اساس این آمارها، نمره کیفی تعدادی از کتابخانه‌ها نیز از عدد 90 فراتر رفته است.

رفیعی تصریح کرد: آن‌چه در این شرایط مهم است، حفظ این جایگاه، ارتقای آن و رفع برخی نواقص احتمالی است که به همت کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد همچنین با تأکید بر اجرای دقیق مصوبات شورای اداری و لزوم پاسخگویی به مکاتبات اداری و ارائه به موقع گزارش‌ها، خواستار همکاری بیشتر مسئولان کتابخانه‌ها با کادر اداری و رابطان اداره شهرستان شد.

در ادامه این نشست، طاهره طراح، رابط فرهنگی و نجمه رنجبر رابط آمار کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نکاتی را در حوزه کاری خود به مسئولان یادآور شدند.

در ادامه این نشست، مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با طرح دیدگاه‌های خود، به بیان مشکلات کتابخانه‌های شهرستان پرداخته و در مورد راهکارهای حل آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، در بخش پایانی نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی یزد از مسئول و کتابداران کتابخانه‌های ایثار نجف‌آباد، اتابکی گنبد سبز و علی بن موسی الرضا(ع) به دلیل تلاش ویژه برای برگزاری پرشور هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر کرد.

رفیعی همچنین از مسئولان کتابخانه‌های غدیر، شهید بابایی، شهید کلانتری، ایثار نجف‌آباد، دکتر جوادی و شهید مطلب شفیعی به دلیل رشد چشمگیر نمرات در نرم‌افزار مدیریتی سپهر قدردانی کرد.

ارائه برنامه‌های پیشنهادی کتابخانه‌ها در ایام‌الله دهه مبارک فجر و بررسی این پیشنهادها، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.