زمان : 21 Dey 1396 - 12:54
شناسه : 143347
بازدید : 7619
آموزش‌ تفکیک پسماند از مبدا و حفظ پاکیزگی محیط زیست شهر جهانی یزد آموزش‌ تفکیک پسماند از مبدا و حفظ پاکیزگی محیط زیست شهر جهانی یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از اجرای طرح آموزش بازیافت به شهروندان یزدی با هدف گسترش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی و پسماندهای خشک و تر از مبداء و ارتقای سطح آگاهی آنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ، محمدرضا پیرنیا  با اعلام این مطلب گفت: به منظور توجه به اهمیت کاهش تولید زباله-کاستن حجم زباله، تأثیرات زیست محیطی آن و جلب مشارکت شهروندان و ارتقا سطح آگاهی آنان،  آموزش چهره به چهره طرح تفکیک از مبدا و جدا سازی پسماندهای خشک و تر با موضوع بازیافت و حفظ محیط زیست در محلات یزد اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر نهادینه کردن آموزش‌های تفکیک پسماند و حفظ پاکیزگی محیط زیست در بین شهروندان تصریح کرد: در راستای رسیدن به اهداف شهرداری یزد درباره تفکیک پسماندهای خشک و تر  از مبدا، آموزشگران، اقدام به آموزش بازیافت از درب منازل شهروندان و به صورت چهره به چهره(منزل به منزل و حضوری) کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی جلسات برگزارشده و بررسی هایی که توسط سازمان فاو صورت گرفت ، قرار است در این طرح آموزش دهنده با مراجعه به درب منازل، بروشورها و فلش کارت های آموزشی حاوی اطلاعات مربوط به اهمیت اقتصادی،اجتماعی،زیست محیطی و  بهداشتی ناشی از تفکیک پسماند، کیسه های مخصوص بازیافت و اعلام برنامه زمان بندی جهت جمع آوری مواد بازیافتی را بصورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد.

محمدرضا پیرنیا همچنین از برگزاری همایش های آموزشی عمومی همراه با برنامه های شاد و متنوع، جشنواره ها ، همراه با اجرای طرح های تشویقی  و اهدای هدایا در راستای جلب مشارکت عمومی شهروندان خبر داد.

شایان ذکر است این طرح به صورت رسمی از ابتدای سال 97 به صورت نمونه در یکی از محلات شهر یزد آغاز خواهد شد