زمان : 21 Dey 1396 - 12:48
شناسه : 143332
بازدید : 7071
اولین کشتارگاه صنعتی کشور با سه خط تولید مرغ، بلدرچین، بوقلمون در استان یزد آماده بهره برداری است. مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: اولین کشتارگاه صنعتی کشور با سه خط تولید مرغ، بلدرچین، بوقلمون در استان یزد آماده بهره برداری است. دکتر علی اکبر حدادزاده با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون، سازمان دامپزشکی متولی تامین بهداشت دام از سطح مزرعه تا سفره می باشد، در همین راستا و به منظور ارتقاء هر چه بیشتر بهداشت و سلامت فراورده های خام دامی، نخشتین کشتارگاه طیور مورد تایید جهت دریافت کد IR در استان یزد آماده بهره برداری است.

دکتر علی اکبر حدادزاده با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون، سازمان دامپزشکی متولی تامین بهداشت دام از سطح مزرعه تا سفره می باشد، در همین راستا و به منظور ارتقاء هر چه بیشتر بهداشت و سلامت فراورده های خام دامی، نخشتین کشتارگاه طیور مورد تایید جهت دریافت کد IR در استان یزد آماده بهره برداری است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: احداث این کشتارگاه با سه خط مجزا مخصوص کشتار مرغ، بلدرچین و بوقلمون (اماده نصب خط) زیرساخت مناسبی را در زمینه رونق اقتصادی و توسعه صادرات فراهم آورده است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: کشتارگاه مذکور در زمینی به مساحت بالغ بر 30 هزار متر مربع با زیربناء 10 هزار متر مربع احداث شده است. از ویژگی های بارز این کشتارگاه تجهیز به خط 3 کشتار می باشد که تمام مکانیزه است به این معنا که تمامی  فرایند کشتار تا بسته بندی بدون دخالت دست انجام می گیرد که این موضوع منجر به تولید مرغ بهداشتی با بالاترین سطح اطمینان در مصرف (مرغ 01) می باشد به گونه ای که تمامی قسمت های غیر خوراکی فراورده کاملا از آن جدا می شود و مصرف کنندگان با یک شستشوی حداقلی می توانند با اطمینان کامل آنرا به مصرف برسانند.

دکتر حدادزاده در پایان اظهار امیدواری کرد، راه اندازی این کشتارگاه گام موثری در ارتقاء سطح بهداشت فراورده های خام دامی مورد مصرف شهروندان باشد و با استقبال تولید کنندگان و مصرف کنندگان شاهد گسترش فعالیت کشتارگاه های صنعتی و روند رو به رشد احداث کشتارگاه های صنعتی در استان باشیم.