زمان : 21 Dey 1396 - 12:41
شناسه : 143297
بازدید : 7828
اخذ 619 جلد سند مالکیت موقوفات از ابتدای سال جاری در استان یزد اخذ 619 جلد سند مالکیت موقوفات از ابتدای سال جاری در استان یزد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست مشترک با مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: از ‏ابتدای سال جاری 619 جلد سند مالکیت موقوفات اخذ شد که این تعداد به یک هزار و سیصد و شصت و چهار رقبه ‏وقفی متصل شده است.‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع زاده با اعلام این خبر افزود: یکی از اصلی ترین رسالت های متولیان امر وقف حفظ و حراست از املاک وقفی و تثبیت مالکیت آنها است تا از تصرفات  جلوگیری شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد افزود: الحمدلله یزد در این حوزه جزء استان های شاخص و پیش رو است و با اینکه اکثر موقوفات در این استان به صورت تک رقبه ای می باشد آمار اخذ سند مالکیت نیز مورد قبول می باشد که این امر مورد تایید هئیت بازرسی از اوقاف استان گیلان نیز قرار گرفت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 619 جلد سند مالکیت موقوفات اخذ شده که این تعداد به یک هزار و سیصد و شصت و چهار رقبه وقفی در سامانه جامع موقوفات متصل گردیده است.

زارع زاده در ادامه با اشاره به آمار بالای موقوفات و رقبات فاقد سند نیز تاکید کرد: انشالله باید با تشکیل کارگروه های مشترک و روفع موانع موجود، تصمیماتی اخذ شود تا مسیر تثبیت مالکیت تسریع گردد.

وی در پایان اظهار داشت: پاداش معنوی و اخروی تثبیت مالکیت موقوفات  کمتر از عمل نیک واقف نیست و در ادامه راه خیر و خداپسندانه او می باشد.

گفتنی است در این نشست علی کریمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک پیگیری های لازم جهت رفع موانع تثبیت مالکیت موقوفات و صدور اسناد مالکیت رقبات وقفی را انجام و دستورات لازم را صادر کرد.