زمان : 14 Dey 1396 - 16:29
شناسه : 143260
بازدید : 9037
طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بافق استان یزد به اجرا در آمد. به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق: طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بافق استان یزد به اجرا در آمد. به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق، در راستای برنامه ملی پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عملیات خون گیری از طیور بومی شهرستان بافق به عمل آمد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق با اشاره به خسارات فراوان این بیماری به صنعت مرغداری عنوان کرد: هر ساله با سرد شدن ناگهانی هوا و مهاجرت پرندگان آبزی خطر بروز این بیماری افزایش می یابد لذا این شبکه بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور هر ساله اقدام به پایش بیماری می نماید.

دکتراحسان زارع در خصوص این طرح اظهار داشت: برای انجام این پایش در دو واحد روستایی منتخب به صورت تصادفی اقدام به اخذ 48 نمونه خون از طیور بومی نمودیم و به منظور ردیابی سرمی این بیماری، نمونه ها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی ارسال شد که خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به این ویروس مشاهده نشد.

وی در ادامه در همین خصوص افزود: از کلیه پرورش دهندگان طیور خواهشمندیم که در صورت مواجهه با تلفات غیر متعارف طیور، مراتب را سریعا به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا با انجام آزمایشات و اقدامات لازم از فراگیر شدن این بیماری خطرناک و تبعات سوء جانی و مالی حاصل از آن جلوگیری به عمل آید.