زمان : 09 Dey 1396 - 17:50
شناسه : 143199
بازدید : 12354
مدیریت شهری برای تبدیل شدن به شهر خلاق نیازمند زیست بوم شهری است معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در یزد: مدیریت شهری برای تبدیل شدن به شهر خلاق نیازمند زیست بوم شهری است با حضور سورنا ستاری در شهرداری یزد بر توسعه اکوسیستم ها و استارت آپ ها تأکید و برای نخستین بار در کشور از سامانه زیرساخت حساب خدمات شهروندی یزدکارت و سامانه نوین ارتباط مردمی شهربین رونمایی شد و تفاهم نامه سه جانبه ای در این زمینه به امضا رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین رونمایی از یزدکارت و نرم افزار شهربین در شهرداری یزد، با اشاره به ضرورت ایجاد اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کشور اظهار داشت: باید تا می توانیم خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم زیرا در سیستم دولتی، خدمات گران به مردم ارائه می شود و هم اینکه خدمات در دسترس عموم نیست که همه بتوانند از آن استفاده نمایند.

سورنا ستاری با بیان اینکه مدیریت شهری برای تبدیل شدن به شهری خلاق، نیازمند به زیست بوم شهری دارد تصریح کرد: باید نوع نگاه ما به شهر تغییر کند.

وی خاطر نشان نمود: در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای تحصیل کرده و خلاق از استانی همچون یزد مهاجرت می کنند، در صورتیکه می توان با توسعه اکوسیستم ها و استارت آپ ها، زمینه بازگشت آنها را به استان فراهم کرد تا مشکلات برطرف شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در یزد گفت: یکی از نقش های اصلی شهرداری این است که تا می تواند هزینه استقرار شرکت ها را کم کند و زمینه ای فراهم آورد که همه پول آنها در فعالیت هایشان سرمایه گزاری شود.

شهردار یزد نیز در این مراسم با اظهار تأسف از اینکه مسائل زیست محیطی به تازگی در شهرهای بزرگ غالب شده و مسائل ترافیکی و آشفتگی های شهری، کلان شهرها و مراکز استان ها را مشغول نموده، اظهار داشت: ناگزیر هستیم به سمت شهرهای دانش بنیان یا دانش محور حرکت کنیم.

مهدی جمالی نژاد گفت: شهر یزد از جمله شهرهایی است که مهد نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان بسیار زیادی بوده و خوشبختانه شاهد این هستیم که طی چند دهه اخیر، رتبه های اول کنکور و صندلی های برتر دانشگاه ها به یزدی ها اختصاص یافته و این نشان می دهد به سبب فضایی که در یزد وجود دارد، اقدامات شهرداری و شورا و چشم اندازی که برای شهر دیده می شود باید دانش محور باشد.

در این مراسم برای نخستین بار در کشور از سامانه زیرساخت حساب خدمات شهروندی یزدکارت با قابلیت های منحصر به فرد از جمله آنلاین بودن، حساب امتیازی، داده کاوی و... و همچنین سامانه نوین ارتباط مردمی شهربین رونمایی شد و تفاهم نامه ای در راستای فناوری های نوین بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری یزد و پارک علم و فناوری به امضاء رسید.

لازم به ذکر است سامانه شهربین امکان برقراری و ارتباط  شفاف شهروندان و دریافت پاسخ را در زمینه مسائل و مشکلات شهری مهیّا می کند و یزد کارت نیز کارآمدی تمام پرداخت های شهری را به مانند هزینه های ناوگان حمل و نقل درون شهری، پارکینگ های عمومی و ... ارتقاء می دهد.