زمان : 07 Dey 1396 - 23:27
شناسه : 143126
بازدید : 6420
طلائی مقدم به مناسبت ، روزملي ايمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلايای طبيعی پیامی صادر کرد. طلائی مقدم به مناسبت ، روزملي ايمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلايای طبيعی پیامی صادر کرد.

عاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس به مناسبت ، روزملي ايمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلايای طبيعی پیامی صادر کرد.


به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس 
متن کامل این پیام بدین شرح است:

بنام خداوند بخشنده مهربان

نامگذاري پنجم دی ماه، سالروز زلزله دلخراش بم که در تقویم ایران اسلامی به نام روزملي ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي نامگذاری شده است از جهات مختلف دارای اهمیت است.

امسال در حالی این روز را گرامی می داریم که مردمان کشورمان در استان های غرب و جنوب کشور به ویژه کرمانشاه شاهد وقوع زلزله و از دست دادن و زخمی شدن مردم عزیز این خطه از سرزمین پهناور ایران بودند.

لذا شعار امسال با تدبیر " کاهش تعداد افراد تحت تاثیر حوادث تا سال 1409" نامگذاری شد تا ضرورت توجه مردم و مسئولان به روز ملي ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي تبیین شود.

آحاد مردم عزیز به خوبی می دانند که وقوع زلزله امری غیر قابل پیش بینی و کف بحران است که هر لحظه احتمال دارد به وقوع بپیوندد و باعث از دست رفتن سرمايه هاي مادی و غیرمادی گردد.

لذا باید با نگاه و رویکرد  اقدامات پيشگيرانه و کاهش اثرات نامطلوب حوادث هوشیار باشیم زیرا خسارت زلزله اخیر کرمانشاه نشان داد که باید مهندسان و طراحان و ناظران، مالکان ساختمان ها را به ساختن ساختمان های سبک، ارزان و مقاوم ترغیب نمایند.

همچنین در کشور و به ویژه شهرستان طبس برای رسیدن به یک ساختمان ایده آل و مقاوم، به سرمایه گذاری در صنعت ساختمان نیاز داریم و می طلبد دستگاه های متولی به امر پژوهش و تحقیق در حوزه صنعت ساختمان و انبوه سازان و مالکان هم بایستی همگام با مهندسان متعهد به ایمنی لازم در ساخت ساختمان ها توجه ویژه داشته باشند.

امیدوارم که در ایران اسلامی و به ویژه در شهرستان طبس شاهد کاهش وقوع رویدادها و بلایای طبیعی و  پیشگیری قبل از وقوع بحران باشیم.
بدون شک نقش شورا وشهرداری و نظام مهندسی ساختمان در توجه به ساخت و سازهای مهندسی و مقاوم در سطح شهرها نیز مورد انتظار است.

سید مهدی طلائی مقدم
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس