زمان : 04 Dey 1396 - 12:31
شناسه : 143105
بازدید : 9908
همایش بزرگ علمی -تخصصی مهندسان ساختمان در یزد برگزار می شود. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد همایش بزرگ علمی -تخصصی مهندسان ساختمان در یزد برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان، این همایش به مناسبت فرارسیدن روز ملی "ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی،" روز چهارشنبه ششم دی ماه در سالن غدیر برگزار می شود و دکتر عبدالرضا سروقد مقدم چهره شاخص کشوری در زمینه بهسازی لرزه ای و دانشیار پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله سخنران کلیدی این همایش خواهد بود.

دکتر محمدرضا جواهری متخصص سازه و زلزله و دبیر این همایش در این باره گفت: با عنایت به اهمیت استحکام ساختمان ها در برابر زلزله و مشاهده حوادث تلخی که اخیراً در کشور به ویژه در استان کرمانشاه رخ داد و مشکلات موجود در سازه های آن منطقه و نیز با توجه به تقارن این ایام با سالگرد زلزله شدیم، از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تصمیم گرفته شد همایش علمی -تخصصی برای مهندسان و متخصصان ، پژوهشگران برگزار شود و نکات علمی - فنی و توصیه های لازم توسط کارشناسان کشوری ارائه شود.

وی حضور دکتر سروقد مقدم را که از پژوهشگران برجسته کشوری در زمینه زلزله است از نقاط قوت مهم این همایش توصیف کرد و از عموم مهندسان به ویژه رشته های عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک دعوت کرد با اغتنام فرصت، فعالانه در این گردهمایی شرکت کنند.

عضو کمیسیون عمران و آموزش و پژوهش شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ابراز امیدواری کرد: با این آموزش ها و بازآموزی مهندسان بتوان در محورهایی چون بازنگری در سیستم های ساختمانی، بررسی مقاومت ساختمان های تحت تاثیر زلزله اعم از اسکلتی و مصالح بنایی و تاثیرات زمین و خاک بر روی مقاومت بناها در زمان زلزله، اطلاعات تخصصی تازه ای در اختیار مهندسان گذاشت.

در همین ارتباط، مهندس فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تقدیر از مهندسان متعهد عضو سازمان که با وجدان کاری و تکیه بر تخصص و تجربه خود از پیشگامان عرصه ساخت وساز در کشور به شمار می روند به نقش و جایگاه  سازمان نظام مهندسی ساختمان در مقاوم سازی و استحکام ساختمان ها اشاره کرد و گفت: در این همایش با تبیین نقش طراحان، مجریان و ناظران در افزایش عمر مفید ساختمان ها و مقاومت آنها در برابر حوادث طبیعی چون زلزله و آتش سوزی، راهکارهای تازه ای مبتنی بر فرهنگ قانون گرایی و رعایت مقررات ملی ساختمان ارائه می شود. به گفته وی برای شرکت کنندگان در این همایش از طرف واحد آموزش سازمان گواهی ویژه شرکت در دوره صادر می شود.