زمان : 27 Azar 1396 - 13:17
شناسه : 143011
بازدید : 3296
استاندار یزد بر جلوگیری از صادرات کالاهای بی‌کیفیت تأکید کرد استاندار یزد بر جلوگیری از صادرات کالاهای بی‌کیفیت تأکید کرد استاندار یزد و رئیس کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به تلاش برخی افراد سودجو برای از بین بردن صادرات استان یزد گفت: باید با تلاش و نظارت بیشتر از صادرات کالای بی‌کیفیت جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد روز یک‌شنبه 26 آذرماه به ریاست استاندار یزد، و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد و اعضای این کارگروه درسان زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این نشست با تأکید بر تولید کالای باکیفیت اظهار داشت: برخی با صادرات کالاهای غیراستاندارد و درجه چندم به‌عنوان درجه‌یک صادراتی درصدد تخریب صادرات هستند.
وی بابیان اینکه به دنبال عناصری سودجو می‌گردیم که نام ایران و یزد را خراب می‌کنند؛ ادامه داد: همه مشکلات به دلیل نیاز مالی کارخانه‌ها نیست بلکه به دلیل اقداماتی است که پس از فروپاشی شوروی بازار ایران در آنجا از دست رفت. لذا به دنبال حفظ بازار و برخورد با این شبکه هستیم.
استاندار یزد اضافه کرد: توصیه دارم کارگروهی شکل بگیرد و همه دست‌اندرکاران مکانیسم این حادثه عضو این کارگروه و کمیته باشند و بحث و بررسی کنند و اخبار و سرنخ‌هایی که دارند طرح شود تا به مدلی معقول برسیم و حداقل نظارتی نسبی داشته باشیم و بتوانیم این پدیده را کاهش دهیم.
زمانی قمی بابیان اینکه یزد آبروی صنعت و کاشی ایران است و اگر این اعتبار و آبرو خدشه‌دار شود به اعتبار کشور نیز لطمه می‌خورد اظهار داشت: پس باید هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل کمیته مذبور اقدام شود و به‌عنوان رئیس شورای تأمین هم اگر لازم به صدور مجوز و یا دستورالعملی باشد در این زمینه اقدام می‌کنم.
وی در بخشی از سخنان خود خواستار توسعه بازارهای صادراتی استان یزد با کمک و همکاری دیپلماسی و سیاست خارجی شد و عنوان کرد: روند فعالیت‌ها و گزارش‌هایی که ارائه‌شده نشان می‌دهد در حوزه صادرات اوضاع روبه بهبود است اما هنوز جای کار بسیاری دارد.
استاندار یزد بابیان اینکه مشکلات در حوزه کارگروه توسعه صادرات هنوز هم تکرار می‌شود و کسی دنبال حل آن نرفته است ادامه داد: حرفی تازه برای گفتن نیست و کسی راهکاری ارائه نداده که چطور مشکلات حل شود ضمن اینکه در همه استان‌ها نیز وضعیت به همین شکل است.
استاندار یزد بابیان اینکه در سطح کشور و استان‌ها نیز تیم اقتصادی باید دغدغه صادرات داشته باشد ادامه داد: باید بیش از وضع موجود چابک بود و کار را پیگیری کرد تا به نتیجه برسد و بهتر است در حوزه صادرات بهروش‌های بدیع و نو رو بیاوریم و حوزه دیپلماسی هم باید در متن جریان برای رونق صادرات قرار بگیرد.
زمانی قمی بابیان اینکه افزایش تعرفه‌های کشورهای هدف صادراتی موجب شده تا مشکلاتی برای صادرکنندگان رقم بخورد؛ اضافه کرد: باید نمایندگان تجاری در این زمینه و در سطح وزارت خارجه برای رفع مشکلات کار را دنبال کنند و بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه که هم‌مرز هستیم را در اختیار بگیریم.
استاندار یزد افزود: همه باید دغدغه صادرات و رونق کشور را داشته باشند و مقاصد صادراتی کشور را افزایش دهند و مشکلات را از طریق مذاکره و گفتگو حل کنند تا وضعیت صادرکنندگان و تجار از این شکل موجود خارج شود.