زمان : 26 Mordad 1398 - 19:02
شناسه : 143000
بازدید : 2735
هشدار پلیس یزد جهت پیشگیری از سرقت به عنف توسط مسافر بر نماها هشدار پلیس یزد جهت پیشگیری از سرقت به عنف توسط مسافر بر نماها

 

یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی"فرمانده انتظامی شهرستان یزد ، با رعایت توصیه ها و اصول ایمنی، راه را بر روی خلافكار ها ببندید و فراموش نكنید كه این ماجرا ممكن است برای شما هم اتفاق بیافتد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا،سرهنگ "یوسف سپهوند" گفت: شهروندان نباید این نكته را فراموش كنند كه هر چند پلیس به وظایف خود عمل كرده و مجرمان را دستگیر و به دست قانون می سپارد و مجازات قانونی نیز بر علیه آنان اعمال می شود.

اما همیشه عده ای خلافكار و مجرم هستند كه برای برهم زدن نظم جامعه و سوءاستفاده از نیت پاك و ساده مردم به انجام اعمال خلافكارانه خود بپردازند ، پس همیشه این شما هستید كه می توانید با رعایت توصیه ها و هشدارها و اصول ایمنی، راه را بر روی خلافكار ها ببندید و فراموش نكنید كه این ماجرا ممكن است برای شما هم اتفاق بیافتد.

1- از سوار شدن بر هرگونه اتومبیلی که فاقد علائم تاکسیرانی است خودداری شود.

2- به هیچ وجه از راننده و یا سرنشینان آن مواد خوراکی یا نوشیدنی دریافت نکنید.

3- از سوار شدن بر خودرو هایی که دارای دو یا چند نفر سرنشین مذکر است خودداری شود.

4- از صحبت کردن طولانی با راننده و سرنشینان آن و افشاء کردن اطلاعات فردی و خانوادگی به آنها پرهیز کنید.

5- از نمایش زیور آلات خود به راننده و سرنشینان آن خودداری کنید.

6- چنانچه قبل از سوار شدن در صندلی عقب نشسته اید و هنگام سوار شدن یكی از افراد پیاده شده و قصد دارند شما را در بین خود قرار دهند ، از سوار شدن خودداری نمایید.

7-هنگام سوار شدن به خودروهای شخصی مسافركش چهره راننده ، سرنشینان و وسایل تزیینی خودرو را به خاطر بسپارید.

8- برای رفت و آمد بهترین وسیله نقلیه اتوبوس، مترو و تاكسی ها هستند و حتی الامكان از مسافربرهای شخصی نباید استفاده كرد.

9- برای رفتن به مقصد خود در نقاط خلوت و به خصوص هنگام شب حتماً از یك آژانس تاكسی تلفنی مطمئن و یا از تاكسی بی سیم ها استفاده كنید.

10- در صورت هرگونه موارد مشكوك فورأ با 110 تماس بگیرید.