زمان : 19 Azar 1396 - 22:18
شناسه : 142923
بازدید : 4710
شرایط پردیس مهریز به دانشجویان تحمیل نشده است فرماندار مهریز: شرایط پردیس مهریز به دانشجویان تحمیل نشده است فرماندار مهریز اعلام کرد برای ارتقاء سطح علمی مراکز آموزش عالی شهرستان تمام توان خود را به کار می بندیم

سیدمحمد رستگاری در گفتگو با اشاره به اینکه پردیس مهریز دانشگاه یزد مجموعه‌ای نوپا و مدرن با تجهیزات آموزشی به‌روز در استان است، اظهار داشت: این مجموعه بعد از دو سال فعالیت هنوز ناشناخته مانده و گاه مورد بی‌مهری برخی منتقدان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه توسط جعفر شکیب، خیر نیکوکاری مهریزی احداث شده است، افزود: این خیر نیکوکار با ساخت مجموعه های بزرگ آموزشی و ورزشی در شهر مهریز به ویژه پردیس دانشگاه یزد در این شهرستان، اقدامی عام المنفعه در زادگاه خود انجام داده که به طور قطع گامی مهم در ارتقاء فرهنگ و آموزش عالی شهر خواهد بود.

فرماندار مهریز عنوان کرد: راه‌اندازی رشته‌های فنی مهندسی از نیازهای مهم شهرستان مهریز بود که راه اندازی پردیس دانشگاه یزد در این شهرستان در همین راستا صورت گرفت اما باید ملزومات این رشته‌ها نیز مهیا شود و امیدواریم با توجه به اهتمام مسئولان، به تدریج شاهد ارتقاء امکانات و اتمام ساخت خوابگاه این مجموعه باشیم.

وی از ساخت یک واحد خوابگاه توسط خیر پردیس مهریز خبر داد و گفت: وزارت علوم نیز تعهد داده که خوابگاهی دیگر هم برای دانشجویان این دانشگاه بسازد که این تعهدات در حال پیگیری است.

فرماندار مهریز از پردیس مهریز به عنوان مجهزترین مرکز آموزش عالی استان نام برد و افزود: به زودی شاهد درخشش این مجموعه در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: مجموعه آموزشی جدیدی که در هر شهرستان با حداقل فضا و امکانات راه‌اندازی می‌شود، به سرعت دانشجو می گیرد و مورد حمایت نیز قرار می گیرد اما متاسفانه در شهرستان مهریز یک مکان مجهز آموزش عالی با  امکانات و فضای ویژه و منحصر به‌فرد، مدام در رسانه‌ها و فضای مجازی در حال تخریب شدن است.

رستگاری تاکید کرد: اگر دغدغه ای وجود دارد، منتقدان باید با دلیل منطقی و با حضور و بازدید از این مکان، مسائل خود را مطرح کنند و به طور قطع مسئولان پردیس نیز جوابگوی آنها هستند بنابراین نباید اینگونه باشد که مطالبی کاملا کذب در مورد پردیس مهریز از جانب افرادی مطرح شود و بعضی ها ندانسته به‌جای برخورد با اینگونه افکار، در انعکاس مطلب کذب به منتقدان غیرمنصف کمک کنند.

وی از مردم شهرستان مهریز خواست: با تمام وجود از پردیس مهریز در برابر تخریب منتقدان غیرمنصف دفاع کنند و اگر نقایصی هم وجود دارد، نباید اینگونه ناجوانمردانه بزرگنمایی و دامن زده شود بلکه تلاش کنیم با کمک یکدیگر این نقایص را برطرف کنیم.

فرماندار مهریز عنوان کرد: در این دانشگاه به هیچ وجه شرایط بر کسی تحمیل نشده و دانشجو با اطلاعات کامل، این دانشگاه و شهرستان را برای تحصیل انتخاب کرده است.

رستگاری تصریح کرد: همه مراکز آموزش عالی شهرستان برای ما مهم هستند و قرار نیست تمام دغدغه‌های ما و دیگران برای پردیس مهریز باشد بلکه هر کدام از مراکز، جایگاهی خاص در شهرستان برای خود دارند و بنا نداریم به خاطر حمایت از مجموعه ای، به مجموعه ای دیگر آسیب بزنیم.

وی تاکید کرد: برای ارتقاء سطح علمی مراکز آموزش عالی شهرستان تمام توان خود را به کار می بندیم و چشم به همراهی و همت شهروندان مهریز داریم.