زمان : 26 Mordad 1398 - 19:12
شناسه : 142909
بازدید : 4117
امنیت پایدار نتیجه تعامل پلیس و دستگاه قضایی است امنیت پایدار نتیجه تعامل پلیس و دستگاه قضایی است

یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی"فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی استان یزد گفت: این امنیت پایدار در سطح جامعه نتیجه تعامل پلیس و دستگاه قضایی است.

 

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا، سردار "ایرج کاکاوند" در سومین جلسه کمیته "راهبردی قضایی، انتظامی" استان با بیان اینکه قوه قضاییه در همه موارد پشتیبان پلیس است افزود: با وجود این پشتیبانی و همراهی است که امروز شاهد این امنیت مطلوب استان در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از شاخص­های امنیتی وضعیت خوبی را داریم و به سمت رسیدن به امنیت پایدار در حال حرکت هستیم افزود: در تلاشیم با همکاری پلیس و دستگاه قضا این وضعیت مطلوب امنیتی را به ثبات برسانیم.

سردار کاکاوند نقش پلیس و دستگاه قضایی را در تامین امنیت، نقش برجسته ای برشمرد و گفت: هدف، این است که وضعیت امنیتی که زیبنده مردم ولایت مدار یزد است را حفظ و ارتقاء دهیم.

کاکاوند در ادامه به کاهش 19 درصدی وقوع جرایم در سطح استان اشاره کرد و گفت: همچنین میزان کشف جرایم در این استان نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی را نشان می­دهد.

وی، ضمن اشاره به اینکه در مولفه­هایی که بر ناامنی استان اثرگذار است پیشرفت قابل توجهی را داشته­ایم خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با موادمخدر نیز افزایش 52 درصدی کشفیات را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

 رئیس پلیس استان ضمن اشاره به کاهش محسوس تصادفات در سطح استان یزد گفت: با حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی در حال حاضر ضمن کاهش تصادفات در سطح استان از مرحله بحران بیرون آمده­ایم و توانستیم تصادفات را به حداقل برسانیم.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به کسب رتبه اول پلیس فتا در خصوص کشف جرایم سایبری افزود: تلاش ماموران پلیس فتا در این حوزه وضعیت قابل قبولی را رقم زده است.

وی، با تاکید بر اینکه، این مهم به دست نیامده مگر با حمایت و همراهی دستگاه قضا از پلیس، تصریح کرد: پلیس باز هم به این وضعیت راضی نیست و درصدد است با برنامه ریزی های لازم و استفاده از ظرفیت دستگاه­های دخیل در امر امنیت، وضعیت امنیتی مطلوب­تری را برای شهروندان رقم بزند.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به مراسمات خاص در پیش رو گفت: امنیتی که مردم در این ایام خواهان آن هستند با دیگر ماه­های سال تفاوت دارد و پلیس هم با تمام توان خواستار وضعیت امنیتی بهتری نسبت به سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: پلیس تلاش می­کند تا با همراهی و هم­پوشانی با دستگاه های مسئول و همچنین یاری مردم و مسئولان شاهد امنیتی مطلوب و پایدار در سطح جامعه باشد.