زمان : 26 Mordad 1398 - 19:08
شناسه : 142877
بازدید : 3916
هشدارهای پلیس جهت پیشگیری از سرقت هشدارهای پلیس جهت پیشگیری از سرقت

یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد با توجه به شروع فصل سرما، هشدارهایی را جهت پیشگیری از سرقت خانه ها، باغ ها و محصولات و وسایل كشاورزی و منازل به كشاورزان و شهروندان گوشزد كرد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا، "سرگرد رجبعلی زعیم رحیم آبادی" در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مشاركت شهروندان در برقراری آن و پیشگیری از سرقت های احتمالی با شروع فصل سرما، به شهروندان توصیه کرد:.

* تا حد امكان منزل خود را خالی نكنید و در صورت خارج شدن از منزل از بسته بودن همه راه های ورودی و پنجره ها و درب كلیه اتاق ها اطمینان حاصل و اگر خانه شما در حاشیه شهر یا روستا و در كنار ساختمان های نیمه كاره قرار دارد نسبت به ایجاد حفاظ مقابل در و پنجره ها و نقاط نفوذپذیر اقدام کنید و مراقبت بیشتری داشته باشید.

* اگر افرادی به عنوان ماموران سازمان های مختلف به درب منزلتان مراجعه می كنند، قبل از شناسایی كامل و روئیت كارت شناسایی از ورود آنان اكیدا به داخل منزل خودداری و در صورت هرگونه ابهام با پلیس 110تماس حاصل نمایید.

*در مجتمع های مسكونی درب ورودی و پاركینگ را حتما باید كنترل و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان خریدار نان خشكی و ضایعات و فالگیر و رمال و متكدی به داخل مجتمع خودداری کنید و از طریق هماهنگی با همسایه ها مراقبت از ساختمان خود را به نگهبان محله یا سرایداران مورد اطمینان بسپارید و در صورتی كه جدیدا در مجتمع ساكن شده اید نسبت به تعویض قفل های ورودی اقدام نمایید.

*درب ورودی مغازه ها را از نوع كركره های مشبك نصب و ضمن استفاده از آژیر خطر محل آن را طوری انتخاب كنید كه سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند و راه های كانال كولر و پشت بام را هرچند كوچك باشند محافظ مناسب نصب نمایید.

*درب مغازه های طلا فروشی باید با توری های سیمی محفوظ و گاوصندوق را به صورتی در داخل دیوار مخفی و در مواقع تعطیلی طلا و جواهرات را از روی ویترین جمع آوری كرده و در داخل گاوصندوق نگهداری نمایید و از قفل های مخفی و سوئیچی استفاده كنید.

* بر روی دیوار حیاط منزل خود حفاظ مقاوم را طوری تعبیه كنید كه اگر تیر چراغ برق، علمك گاز، درخت یا ماشینی در كنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آنها برای ورود به ساختمان استفاده كنند.

* اگر درِ پاركینگ منزل به صورت كنترلی باز و بسته می‌شود، پس از خروج منتظر بمانید تا كاملاً درب بسته شود.

* محل نگهداری پول نقد، جواهرات و اشیاء با ارزش خود را نزد همسایه‌ها یا افرادی كه مورد اعتمادتان نیستند، افشا نكنید.

* جواهرات و اشیاء با ارزش خود را به صورت یك‌جا نگهداری نكنید.

* شماره و مشخصات لوازم خانگی خود را دقیق یادداشت كنید تا در صورت وقوع سرقت، شناسایی و دست یابی مجدد به آنها امكان پذیر باشد.

عموم شهروندان محترم ت ضمن همكاری با نیروی انتظامی در صورت مشاهده تخلف، مراتب را بلافاصله از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع مأموران رسانده تا برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.