زمان : 11 Azar 1396 - 23:34
شناسه : 142770
بازدید : 34546
استاد زلزله شناسی ایرانی در گفتگوی اختصاصی با یزدفردا :زلزله های اخیر کشور هیچ ارتباط زمین ساختی با یزد ندارند و شایعه زلزله یزد مردود است استاد زلزله شناسی ایرانی در گفتگوی اختصاصی با یزدفردا :زلزله های اخیر کشور هیچ ارتباط زمین ساختی با یزد ندارند و شایعه زلزله یزد مردود است

یزدفردا :با انتشار اخبار غیر موثق در شبکه های مجازی و انتشار آن توسط مردم بدلیل اضطراب اینگونه اخبار باعث نگرانی مردم در اقصی نقاط ایران شده است که یزدفردا براساس رسالت رسانه ای خود موضوع را پی گیری کرده وبا انتشار تکذبیه هلال احمر مبنی بر کذب بودن خبر زلزله طی 48 ساعت آینده در ایران و خصوصا یزد طی تماس تلفنی با دکتر محمد آریا منش یکی از اساتید برجسته زلزله شناسی کشور موضوع وقوع زلزله طی 48 ساعت و همچنین ارتباط کسل استانهای کشور را بررسی که نتیجه این گفتگو تقدیم مخاطبان یزدفردا می شود و امید واریم با بازنشر آن توسط هموطنان در کم کردن اضطراب هموطنان ما را همراهی نمایید .

دکتر آریامنش در رابطه با ارتباط وقوع زلزله در استانهای کشور با توجه به خبر منتشره اظهار داشت :زلزله های اخیر کشور هیچ ارتباط زمین ساختی با یزد ندارند و شایعه زلزله یزد مردود است.
استاد زلزله شناس در ارتباط با شایعات احتمال وقوع زمین لرزه در یزد نیز خاطرنشان کرد  :زمین لرزه های اخیر کشور هیچ ارتباطی با وضعیت لرزه خیزی و زمین ساخت یزد ندارد.

معاون سابق سازمان مدیریت بحران کشور عنوان نمود :تا کنون هیچ پیش لرزه ای که نشان از وقوع زمین لرزه در شهر یزد باشد گزارش نشده است و نمی توان صرف وقوع زلزله در کرمان احتمال داده شود که در یزد هم زلزله ای روی خواهد داد.

دکتر آریامنش تاکید کرد :زمین لرزه ها رویدادهای  مستقلی هستند و نمی توان زلزله کرمانشاه را به کرمان ارتباط داد و بر این اساس احنمال داد که در یزد هم زلزله ای روی خواهد داد.

وی یادآور شد شایعه احتمال وقوع زلزله در یزد از نظر علمی مردود است  و مبنای علمی ندارد.

وی تاکید نمود حتی در صورت وقوع زمین لرزه های دیگر در سایر استان های کشور نمی توان آنها را به هم مرتبط دانست.

متاسفانه برخی شهروندان در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند که  که ماموران 115 و آتش نشانی 125 در پاسخ به شهروندان عنوان نموده اند که به آنها آماده باش داده اند که امید واریم مدیران و کارکنان این مچموعه ها در صورت صحت اینگونه خبرها با دقت بیشتری به فکر آرامش مردم و همچنین تبعات اضطزاب شهروندان باشند .

گفتنی است :در شبکه های اجتماعی طی خبری جعلی و کذب آمده است:

سایت زلزله شناسی WORLEARTHQUACK
اعلام کرده پوسته زمین در منطقه زاگرس بشدت فعال و احتمال زلزله خیلی قوی در ۴۸ ساعت بعدی در این منطقه بالاست
شدت زلزله بقدری زیاداست که ممکن است گسلهای مجاور را  فعال کند.استان يزد امشب در آماده باش کامل
با سلام و احترام
نکاتی که بایستی دراین زمان و امشب  رعایت کنیم:
1-هوشیار بودن حداقل یک نفر از اعضای خانواده
2-روشن نگه داشتن حداقل یک چراغ در منزل
3-قفل نکردن درب اتاقها-پنجره ودرب اصلی منزل
4-برداشتن مقداری آب و مواد غذایی
5-پوشیدن لباس گرم و حتی الامکان  لباسهایی که بتوان در بیرون منزل پوشید استفاده کنیم.
6-مشخص نمودن مسیر خروج و مسدود نکردن راهرو خروجی (جاکفشی)
7-برداشتن داروهای مورد استفاده
8-شارژکردن گوشی موبایل
9-نخوابیدن نزدیک پنجره
10-مشخص نمودن محلی امن برای جمع شدن اعضا خانواده بعد از حادثه
جمعیت هلال احمر يزد
خبرفوری 🗣🗣🗣🗣🗣هم استانیهای عزیزاعلام شده امشب امکان وقوع زلزله در يزد واطراف وجودداردبرای نجات خودوخانواده خوددرمکان ایمن یادرصورت نبودمکان ازخوابیدن خودداری کنید😞😞😞😞تامیتوانیدنشرکنید

  تکذیبیه هلال احمر استان یزد :