زمان : 08 Azar 1396 - 11:12
شناسه : 142725
بازدید : 5171
جلوی ورود خرافات به مسئله مهدویت گرفته شود نماینده ولی فقیه در استان یزد: جلوی ورود خرافات به مسئله مهدویت گرفته شود نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای نسل جوان تبیین شود، گفت: جلوی ورود خرافات به مسئله مهدویت گرفته شود.

 

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از عوامل برنامه‌های نهم ربیع یزد با اشاره به اهمیت تبیین فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای جوانان، اظهار داشت: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی ایران، آشنایی هرچه بیشتر جوانان با مبانی و فلسفه مهدویت و غیبت است.
وی با تاکید بر جلوگیری از ترویج خرافات مهدوی در جامعه خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که در برنامه‌ریزی‌هایمان کاری نکنیم که از آن برداشت اشتباه شود و خدای ناکرده تبدیل به یک انحراف رفتاری در ارتباط با مراسم‌های مرتبط با مهدویت شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های ما باید به گونه‌ای باشد که یاد و نام امام زمان(عج) در جامعه ما پررنگ شود و علاوه بر اینکه جلوی خرافات گرفته می‌شود، زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با آن حضرت فراهم شود.
ناصری یزدی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارتباط با ترویج مبانی مهدویت در جامعه گفت: متاسفانه در حال حاضر از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود.
امام جمعه یزد بر اهمیت شناخت بایدها و نبایدهای فعالیت در فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: نمی‌توان در فضای مجازی مطالب زیاد و یا متن یک کتاب را منتشر کرد چرا که تاثیر لازم را در بین افراد ندارد ولی اگر مطالب و محتواهای کوتاه در ارتباط با مهدویت با ویرایشی زیبا تدوین شود، تاثیرگذاری بسیار بالایی را شاهد هستیم.
وی به روایت " من مات و لم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلية" اشاره کرد و گفت: بهترین روایتی که می‌توان با آن فلسفه مهدویت در بین تمام مسلمانان تبیین کرد همین روایت است و ضرورت دارد نسبت به تدوین برنامه‌هایی برای بهره‌گیری از این ظرفیت انجام شود.