زمان : 23 Aban 1396 - 15:52
شناسه : 142495
بازدید : 7929
معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور:اشتغال مبتني بر مهارت منجر به بهره وري مي شود معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور:اشتغال مبتني بر مهارت منجر به بهره وري مي شود معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در بازديد از مركز تخصصي مهارت و فناوري خودروي 9 دي بيان داشت: اشتغال در صورتي كه مبتني بر مهارت باشد، منجر به بهره وري مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، دكتر سليمان پاك سرشت در نشستي كه در حاشيه بازديد از مركز تخصصي مهارت و فناوري خودروي 9 دي با مسؤولان، مربيان و كارشناسان مركز تربيت مربي و مركز 9 دي برگزار شد، بيان داشت: بازديد از مراكز آموزشي اين سازمان در راستاي ترويج فرهنگ مهارت آموزي، كار و كارآفريني نقش مؤثري دارد.

وي در ادامه اهميت ارتقاي فرهنگ مهارت آموزي و كار و كارآفريني را ياد آور شد و بيان داشت: فعاليت هاي گسترده اي در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور صورت مي گيرد كه بايد در جامعه بازتاب شايسته اي داشته باشد.

دكتر پاك سرشت تأكيد كرد: براي ايجاد تحرك و انرژي جديد در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور نيازمند گفتگو و همفكري با همكاران هستيم.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ادامه خبر داد: به منظور برقراري تعامل سازنده با همكاران استاني بازديد از مراكز آموزش فني و حرفه اي استان هاي كشور را در برنامه كاري داريم. 

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، همكاران سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور را افرادي مسؤول، دلسوز و دغدغه مند، تلاشگر وكوشا دانست و اظهار اميدواري كرد كه با لطف و ياري خدا در تحقق اهداف سازماني موفق باشيم.

دكتر پاك سرشت در ادامه  هفته بازديد همگاني از مراكز آموزش سازمان را فرصتي مناسب براي ايجاد نگاهي تازه به مهارت و كار و فعاليت عنوان كرد و تأكيد كرد كه مراكز آموزشي اين سازمان در مناسبات مختلف پذيراي بازديد كنندگان باشند.

وي با اشاره به جايگاه مهم و ظرفيت هاي ويژه مركز تربيت مربي بيان داشت: اين مركز بايد در تمامي حوزه ها پيشرو باشد و  فعاليت هاي متمايز  و گسترده اي نسبت به ساير مراكز آموزشي اين سازمان داشته باشد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ادامه بر انعطاف پذيري و هم گام شدن با نيازهاي حوزه اشتغال در كشور تأكيد كرد و بيان داشت: در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي بايد با نگاه دولت به امر اشتغال همراه شده و در حوزه هاي جديد نيز ورود كنيم.

وي با بيان اين كه در سال جاري بخش زيادي از منابع به موضوع اشتغال اختصاص داده شده است، بيان داشت: چرخه مهارت ها را بايد شناسايي كرده و  بدانيم كه كدام مجموعه از مهارت ها در كنار هم منجر به اشتغال و ثروت آفريني مي شوند.

دكتر پاك سرشت با تأكيد بر توجه جدي به مهارت، مهارت آموزي و آموزش هاي مربوط به اشتغال بيان داشت: در نشست امروز شوراي عالي اشتغال بر تشكيل كميته اي با محوريت آموزش هاي مهارتي تأكيد شد .

وي در ادامه تأكيد كرد: فرصت ها محدود مي باشند و ما در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بايد در كانون مهارت آموزي از اين فرصت ها استفاده كنيم.