زمان : 21 Aban 1396 - 11:10
شناسه : 142426
بازدید : 7273
جلسه هم اندیشی بررسی راهکارهای اجرای تفاهمنامه همکاری فی مابین وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با ستاد نیروهای مسلح در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد جلسه هم اندیشی بررسی راهکارهای اجرای تفاهمنامه همکاری فی مابین وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با ستاد نیروهای مسلح در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری جلسه هم اندیشی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با ستاد نیروهای مسلح خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ،علی افضلی گفت : به منظور گسترش و تقویت همکاریهای فی مابین و در راستای تفاهم نامه سازمان با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت آموزش سربازان وظیفه جلسه مذکور با حضور حمید رضا فراشاهی معاونت "آموزش ،پژوهش و برنامه ریزی ،آرش پژمان رئیس اداره آموزش ،و نماینده از سپاه الغدیر ،ولی عصر (عج)،سپاه الغدیر ،مسئول آموزش پادگان آیت اله خاتمی ،؛شهید صدوقی و نیروی انتظامی استان یزد در محل این اداره کل برگزار گردید .

افضلی در ادامه افزود ،این تفاهم نامه در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال و در راستای تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به ستاد نیروهای مسلح مبنی بر اثر بخشی دوره  خدمت سربازی روی داده است و جهت مهارت آموزی سربازان وظیفه برای جذب آنها پس از پایان خدمت سربازی ،بر اساس توانایی و علاقمندی و براساس نیاز بازار کار گواهی نامه مهارتی نیز دریافت کنند.

افضلی اظهار کرد :اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد فعالیت آموزشی خود را در 16 مرکز دولتی و بیش از 350 آموزشگاه آزاد فعال در بیش از 400 حرفه آموزشی به متقاضیان ارائه می کند . که  میتوان برخی از دوره ها را در قالب قراردادآموزشی در بخش خصوصی (آموزشگاههای آزاد )برگزار گردد.

وی یکی از عامل های بیکاری را عدم برخورداری از آموزش های مهارتی از سوی افراد دانست و بیان کرد : فنی و حرفه ای سعی کرده با برگزاری دوره های مهارتی مختلف زمینه شغلی را برای افراد مختلف جامعه ایجاد کند .

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور (20 الی 25 آبان ماه جاری )اشاره و از حاضرین در جلسه به منظور بازدید از مراکز و کارگاههای آموزش دعوت بعمل آورد .

در ادامه جلسه از نقطه نظرات و پیشنهادات اعضا شرکت کننده در جلسه در خصوص اجرای تفاهم نامه مذکور بحث و تبادل نظر انجام گردید .

گفتنی است در این جلسه مقرر شد برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه چالش ها ،مشکلات و راهکارها بررسی و در جلسه بعدی که با حضور نمایندگان واحدهای نظامی و انتظامی در محل اداره کل برگزار میگردد عنوان و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد .