زمان : 21 Aban 1396 - 10:00
شناسه : 142406
بازدید : 11171
انجام 11281 مورد آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی اعلام کرد: انجام 11281 مورد آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر سلامت فراورده های خام دامی مورد مصرف شهروندان می باشد. در همین راستا بررسی سلامت فراورده های خام دامی در آزمایشگاه دامپزشکی استان یزد صورت می گیرد.

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر سلامت فراورده های خام دامی مورد مصرف شهروندان می باشد. در همین راستا بررسی سلامت فراورده های خام دامی در آزمایشگاه دامپزشکی استان یزد صورت می گیرد.

خانم مهندس ثوابی با اشاره به فعالیت اکیپ های نظارتی دامپزشکی در سطح استان گفت: کارشناسان متخصص در امر بررسی سلامت فراورده های خام دامی،تمامی مراکز تهیه، فراوری و توزیع مواد غذایی را به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار می دهند و با نمونه گیری از موارد مشکوک و ارسال آن به آزمایشگاه دامپزشکی به منظور انجام آزمایشات لازم این فرایند را تکمیل می نمایند.

این مقام مسئول افزود: در آزمایشگاه دامپزشکی طیف گسترده ای از آزمایشات در بخش های مختلف سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی و کنترل کیفی مواد غذایی صورت می پذیرد که در نتیجه ی آن سلامت نمونه های ارسالی به آزمایشگاه تایید و یا رد می شود. در صورت عدم سلامت نمونه ی ارسال شده محموله ی مربوط به آن ضبط و معدوم خواهد شد و در صورت لزوم موارد تخلف جهت پیگرد قانونی به مراکز قضایی ارجاع می گردد. در موارد تشخیص بیماری، کانون مورد نظر تحت مراقبت ویژه و عملیاتی از قبیل: معدوم سازی، قرنطینه، سم پاشی و ... قرار خواهد گرفت.

     ثوابی با اشاره به حساسیت و سختی کار در آزمایشگاه تصریح کرد: کارشناسان آزمایشگاه می بایست دقت بالایی در بررسی نمونه های مختلف داشته باشند تا از بروز هر گونه مشکل بهداشتی در چرخه ی غذایی مصرف کنندگان پیشگیری شود.سرطان زا بودن بعضی از مواد مورد استفاده در آزمایشگاه، استنشاق مواد مضر، قرار گرفتن در معرض ابتلاء به انواع بیماری های مسری از قبیل تب مالت، آنفلوانزا، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو و سایر بیماری های مشترک از جمله خطرات پیش روی کارکنان آزمایشگاه می باشد که کار در آزمایشگاه را سخت و زیان آور می کند.

وی در پایان عنوان کرد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 11281مورد آزمایش در زمینه های مختلف تشخیصی توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد صورت گرفته است.