زمان : 15 Aban 1396 - 12:06
شناسه : 142400
بازدید : 24098
درخشش جمعیت هلال احمر طبس در حوزه امداد و نجات "جمعیت هلال احمر شهرستان طبس" درخشش جمعیت هلال احمر طبس در حوزه امداد و نجات درخشش جوانان هلال احمر طبس در سطح استانی و کشوری، آمادگی پایگاه‌های جمعیت هلال احمر، اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی هلال احمر طبس، ساخت اتاق آموزشی پراتیک و درخواست حضور رییس سازمان امداد و نجات کشور به طبس از موضوعاتی است که سرپرست جمعیت هلال احمر طبس در گفتگو با طبس نیوز شرح میدهد.

طبس-قلی زاده ثالث" سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی و خدمات رسان به قشر محروم و پاسخگو در حوادث و بحران ها وظیفه دارد مسئولیت های سازمانی و برون سازمانی در داخل و خارج کشور که بر عهده اش است به نحو احسن انجام دهد، در همین راستا باید فعالیت هایی را در حوزه های پشتیبانی، امداد نجات، جوانان و داوطلبان که پر رنگ تر است را انجام دهد و آمادگی خود را روز به روز بهتر کند.

هادیان با بیان اینکه حوزه جوانان ورودی عضو به هلال احمر است گفت: جوانان در راستای خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر آموزش های لازم را فراگرفته و در برنامه های فرهنگی و مسابقات و فعالیت های امدادی همکاری می نمایند.

وی در خصوص حوزه جوانان جمعیت هلال احمر طبس گفت: حوزه جوانان فعالیت های بیشماری دارد که میتوان به طرح ایمنی و سلامت مسافرین ،طرح پیمان یعنی پیشگیری موثر از اعتیاد جهت نشاط اجتماعی، مسابقات رفاقت مهر، طرح دادرس دانش آموزان آماده در روزهای سخت، شوق رویش و غیره اشاره کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی طرح های اجرا شده در سطح کشور در شهرستان نیز برگزار شده و بازخورد خوبی در جهت جذب اعضا و هدف‌های طرح داشته است.

درخشش جوانان هلال احمر طبس در سطح استانی و کشوری

هادیان تصریح کرد: اعضا جوانان در مسابقات رفاقت مهر و دادرس حائز رتبه های برتر استانی شده اند و در سطح کشور نیز به مراتب درخشش خوبی از خود نشان داده اند، همچنین با توجه به اینکه هر ساله طرح ایمنی و سلامت مسافرین در ورودی شهرستان پذیرای مسافرین است و نظر به اینکه تغییرات جوی مشکلاتی را برای این ایستگاه‌ها ایجاد می‌کرد در سال ۹۵ با تامین سه دستگاه کانکس توانستیم در خلق نوروزی متفاوت در شهرستان طبس سهمی داشته باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان طبس با اشاره به حوزه داوطلبان، خاطرنشان کرد: این حوزه توجه به قشر محروم و خدمات حمایتی و حلقه بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

بانک امانات هلال احمر یاری‌گر بیماران نیازمند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قشر محروم مراجعاتی داشته و در خصوص تامین تجهیزات بیماران با مشکلاتی مواجه بودند اقدام به تاسیس بانک امانات نمودیم، این تجهیزات شامل کپسول اکسیژن، عصا، واکر، ویلچر و اقلام دیگر است که از مرکز استان و یا کمک خیرین تهیه شده و به صورت امانت در اختیار نیازمندان گذاشته می‌شود.

هادیان در ادامه توضیح داد: طرح‌های ارمغان، فرشتگان رحمت، همای رحمت، حمایت ماندگار، قند پارسی و غیره از دیگر طرح‌هایی است که در سازمان داوطلبان این شهرستان اجرا می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه ای که شاید بیشتر مردم آن را می‌شناسند و همیشه و در همه حال، آماده خدمت‌رسانی به هموطنان می‌باشد سازمان امداد و نجات است.

پنج پایگاه جمعیت هلال احمر طبس آماده خدمت‌رسانی

وی با بیان اینکه حوزه جغرافیایی شهرستان طبس وسعت گسترده دارد، گفت: طبس دارای چهار پایگاه ثابت و یک پایگاه درون شهری شامل پایگاه دیگ رستم در فاصله ۲۳۵ کیلومتری، پایگاه دیهوک در فاصله ۸۵ کیلومتری، پایگاه مستقر در تپه طاق با فاصله ۱۸۵ کیلومتری و پایگاه مسجد شکر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از شهرستان واقع شده و پایگاه های هلال احمر طبس به لحاظ بعد مسافت با مرکز شهرستان و استان نمونه است و همین بعد مسافت ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی هلال احمر طبس از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها

وی در خصوص اعتبارات جمعیت هلال احمر گفت: اعتبارات تملک دارایی‌ها در سال گذشته از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال به ۱۲ میلیارد ریال اعتبار ارتقا یافته و سعی کردیم این اعتبارات در راستای خدمات امدادی صرف شود.

هادیان ادامه داد: در همین راستا پروژه احداث سوله امدادی برای دپوی اقلام امدادی در شهر دیهوک، ساخت پروژه پایگاه امداد و نجات دیگ رستم که در حال پیگیری واگذاری زمین است و به مرحله نهایی رسیده و به زودی استارت می‌خورد و همچنین تکمیل پایگاه امداد و نجات مسجد شکر است که با پیشرفت بالای ۹۰ درصد به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

هادیان افزود: پروژه ساخت سالن فرهنگی ورزشی امدادگران نیز بعد از ۱۰ سال با مساحت بالغ بر هزار و ۲۰۰ متر شروع به کار مجدد خواهد داشت که جا دارد از معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در خصوص تخصیص اعتبارات کمال تقدیر و تشکر مجموعه هلال احمر را اعلام نمایم.

هادیان گفت: در پایان سال گذشته توانستیم با جذب مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری را بروز رسانی نماییم و همچنین ناوگان خودرویی خود را در حوزه اداری شهرستان تقویت نماییم.

اتاق آموزشی پراتیک ساخته می‌شود

وی در خصوص حوزه آموزش جمعیت هلال احمر طبس گفت: در حوزه آموزش نیز توانستیم مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در سه ماه سوم ۹۶ جذب کنیم و نسبت به بروز رسانی تجهیزات و ساخت اتاق پراتیک اقدام خواهد شد.

هادیان با اشاره به آزمون اخیر استخدامی که در جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد گفت: با توجه به نیازسنجی که توسط استان انجام گرفته بود چهار نفر از نجاتگران طبسی که حائز شرایط بودند توانستند در سطح استان به کارگیری شوند که نشان از تعهد این نجاتگران به هلال احمر است و برای شهرستان نیز برگ زرین افتخار می‌باشد.

درخواست حضور رییس سازمان امداد و نجات کشور به طبس

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان طبس عنوان کرد: با تشکر از مدیر عامل و مجموعه جمعیت هلال احمر استان درخواست دارم در خصوص حضور رییس سازمان امداد و نجات کشور در طبس برنامه ریزی گردد تا از نزدیک شاهد ویژگی های خاص شهرستان در زمینه آمادگی جمعیت به حوادث احتمالی در دیگر مسایل مربوط به این حوزه با توجه به وجود کوهستان، سد،کویر، معادن، فرودگاه، راه آهن، وجود حدود ۲۰درصد راه‌های استان و گستردگی حوزه، شهرستان را از نزدیک بررسی و در این خصوص شاهد تصمیم گیری‌های خاص و ویژه ای در هلال احمر کشور باشیم.