زمان : 21 Aban 1396 - 09:54
شناسه : 142387
بازدید : 8241
برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه امنیت و سایبر شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه امنیت و سایبر شرکت برق منطقه‌ای یزد به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه امنیت اطلاعات و سایبر در شرکت برق منطقه‌ای یزد با حضور مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به فرمایشات رهبری که پدافند غیرعامل یک تصمیم مقطعی برای زمان خاص نیست و باید به‌طور مداوم انجام گیرد، آینده‌نگری و توجه به سیاست‌های توسعه‌ای شرکت را برای برنامه‌ریزی در حوزه اطلاعات شرکت را ضروری دانست.

وی همچنین به تعامل مناسب با سازمان‌های متخصص در حوزه امنیت اطلاعات به‌ویژه سازمان افتا تاکید کرد.

در ابتدای این رزمایش داوود محمدی رئیس گروه فناوری اطلاعات، در خصوص شرایط سایت‌ها و سرورهای شرکت، زیرساخت‌های شبکه رایانه‌ای، سیستم‌های پشتیبان گیری از اطلاعات و تجهیزات ارتباطی بین ساختمان ستاد با معاونت بهره‌برداری و پست‌های برق استان توضیحاتی بیان کرد.

در ادامه جلسه علیرضا حاجی حسینی دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان توضیحاتی درباره این رزمایش، تهدیدهای بالقوه برای هریک از زیرساخت‌ها و سیستم‌ها، موردبررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و راهکارهای مقابله با تهدیدها و روش‌های کاهش خطرپذیری آن‌ها پیشنهاد گردید.

در پایان جلسه مانور و پس از تحلیل خطرات احتمالی، سایت اصلی اطلاعات شرکت به‌طور کامل از مدار خارج شد تا پس از سه روز قطعی سایت اصلی میزان آمادگی شبکه برای شرایط مشابه سنجیده شود.