زمان : 21 Aban 1396 - 09:53
شناسه : 142383
بازدید : 9972
برگزاری رزمایش اخلال در عملکرد مرکز کنترل دیسپاچینگ برق منطقه‌ای یزد به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزاری رزمایش اخلال در عملکرد مرکز کنترل دیسپاچینگ برق منطقه‌ای یزد به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، رزمایش اخلال در عملکرد مرکز کنترل، در محل دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در این رزمایش محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد بر اهمیت شبکه انتقال برق استان به‌عنوان یک شریان حیاتی در توسعه استان تاکید کرد و گفت: حفاظت و صیانت از شبکه برق استان در شرایط عادی و در مقابله با تهدیدات دارای اولویت ویژه است.

محمدحسین میرحسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز ضمن تشریح ساختار این شرکت و بیان اهمیت شبکه برق استان در پایداری شبکه کشور عنوان کرد: شبکه برق یزد در مسیر تبادلی بین چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، فارس و اصفهان قرار دارد و دارای موقعیت بسیار حساس در تامین و انتقال نیروی برق در استان و کشور است.

در ادامه علیرضا حاجی حسینی دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ضمن بیان کارکردهای مرکز کنترل دیسپاچینگ، به تهدیدات حوزه سایبر و امکان نفوذ در سیستم کنترل اشاره و تصریح کرد: با همکاری مدیران و کارشناسان واحدهای شرکت شرایط موجود با رویکرد پدافند غیرعامل، موردبررسی قرار گرفته است و نقاط قوت و نقاط قابل‌بهبود در این زمینه احصا شده است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد هدف از برگزاری این رزمایش را شناسایی میزان آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مرکز کنترل و برنامه‌ریزی برای افزایش امنیت و تاب‌آوری این زیرساخت عنوان کرد.

در پایان شرکت‌کنندگان در این رزمایش از مرکز کنترل دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای یزد بازدید کردند و از نزدیک با نحوه کارکرد آن آشنا شدند.