زمان : 21 Aban 1396 - 09:53
شناسه : 142381
بازدید : 8460
راه اندازی دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی در یزد تا 3 ماهه سوم سال جاری راه اندازی دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی در یزد تا 3 ماهه سوم سال جاری دانشگر، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد از راه اندازی دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در یزد تا 3 ماهه سوم سال جاری خبر داد.

اداره کل راه و شهرسازی استان در تلاش است تا دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این استان راه اندازی شود، درباره این موضوع دانشگر در گفتگویی با روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان به ارائه توضیحاتی پرداخته است که در ادامه می خوانید.
دانشگر ، معاون مسکن و ساحتمان اداره راه و شهرسازی استان در ابتدای این گفتگو با اشاره به مصوبه سی و دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی و پیگیری های قبلی ادامه داد: در راستای پیگیری پیشنهاد ارائه شده در بیانیه اولین همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان یزد در شهریور ۹۵ ، جلسه ای در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ریاست دکترشکرچی زاده معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات،دکتر نقصان محمدی مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد و جمعی از اساتید و محققین استان تشکیل و بر به انجام فعالیت های پژوهشی بر پایه مصالح بوم آور تاکید شد.
وی ادامه داد: در این جلسه براحصاء فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه ساخت و ساز مبتنی بر معماری گلی و نیاز به تدوین ضوابط ودستور العمل های روز تاکید و برنامه یزی جهت راه اندازی دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات در استان یزد در دستورکارقرارگرفت.
این مقام مسئول با تاکید بر استقرار دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان حداکثر تا پایان سه ماهه سوم سال جاری تصریح کرد: با دستور معاون وزیر، هیات علمی متشکل از اساتید بومی و متخصصین مرکز تحقیقات در خصوص تدوین برنامه فعالیت علمی و پژوهشی مرکز نیز تشکیل گردد. و همچنین راه اندازی دفتر در کنار دبیر خانه دائمی مبحث پنجم توسعه مقررات ملی ساختمان در استان یزد و ارتباط موثر با مراکز علمی ، فناوری و دانشگاهی میتواند نقش موثری در ارتقاء ساخت و ساز بر پایه مصالح بوم آور به ویژه خشت و نیز توسعه و مرمت بافت ثبت شده جهانی یزد ایفا نماید.
مهندس دانشگر، معاون اداره راه وشهرسازی استان در پایان، با ابراز خرسندی از افتتاح دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد: افتتاح دفتر منطقه‌ای استان یزد تاثیرات مثبت عدیده‌ای را برای ارتقای حوزه‌های فنی و مهندسی منطقه مرکزی ایران به همراه داشته باشد.