زمان : 13 Aban 1396 - 18:11
شناسه : 142367
بازدید : 8121
معاون اداری وپشتیبانی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد : حرفه آموزی کلید اصلاح، تربیت و اشتغال مددجویان است. معاون اداری وپشتیبانی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد : حرفه آموزی کلید اصلاح، تربیت و اشتغال مددجویان است. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد به منظور ایجاد تفاهم ، تعامل و همکاری هر چه بیشتر فی مابین اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، معاون اداری وپشتیبانی اداره کل یزد با حضور در مراسم صبحگاه اندرزگاه اشتغال و حرفه آموزی(اداره زندان شماره 2 یزد) با مددجویان دیدار و گفتگو کرد .

در این بازدید که روسای مراکز آموزش فنی وحرفه ای آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) ومرکز آزادگان نیز حضور داشتندنویدی معاون اداری وپشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه تعامل و همکاری بین دو سازمان راهی برای کمک به انسانهای به خطا رفته و تلاش در جهت رفع بخشی از مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی میباشد شرط تحقق این امر مهم را همدلی ، همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر مسئولین و عوامل اجرایی دو مجموعه ذکر نمود .
در ادامه مهندس نویدی در جمع مددجویان حاضر وبا اشاره به اهمیت آموزشهای ارائه شده در زندانها و تأثیرات شگرف آن در بازتوانی اجتماعی و سازگاری فکری مددجویان در مسیر بازگشت به زندگی و روال عادی جامعه خواستار گسترش این برنامه ها با همکاری هر چه بیشتر سازمانها و ادارات همسو با جریان آموزش ، اصلاح و تربیت در جامعه شد.ایشان بیکاری وفقر را  از عوامل اصلی  بزهکاری و آسیب های اجتماعی در جامعه عنوان کرد که وگفت :اگر مددجویان از فرصت های بدست آمده بتوانند بهره کافی ببرند و با حضور در دوره های حرفه آموزی ، مهارت های لازم را به دست بیاورند ، می توانند پس از آزادی و پایان دوران محکومیت زندگی سعادتمندانه ای برای خود آغاز کنند.

ایشان داشتن امید به آینده و تقویت روحیه را از جمله ماحسنات توجه به مهارت آموزی دانست و خواستار افزایش آن بین مددجویان شد .
در این بازدید همچنین درخصوص مباحث متعددی از جمله بیمه مددجویان ،ارتقاء سطح آموزش مددجویان و تسهيل در ارائه خدمات و بهره گیری از ظرفیتها و امکانات موجود در زندانها توسط کارشناسان حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر گردید.

در ادامه مددجویان داوطلب مشکلات و مسائل خود را مطرح نموده و در رابطه با مباحث مختلف توجیه شدند.