زمان : 13 Aban 1396 - 12:19
شناسه : 142363
بازدید : 7021
پیام معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به کارکنان این سازمان پیام معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به کارکنان این سازمان

به نام خدا

ما، خانواده آموزش فنی و حرفه­ای

(1)

با عرض سلام و احترام حضور همه همکاران گرامی، خداوند رحمان را شاکرم که این توفیق را نصیبم کرد که به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه­ای کشور، فرصت خدمت به میهن عزیزمان را پیدا کنم. سازمان آموزش فنی و حرفه­ای در حالی وارد دوره­ی جدیدی از فعالیت خود می­شود، که ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به کوشش، احساس مسئولیت و خدمات ما نیازمند است. یقین دارم با همفکری، همدلی، همیاری و همکاری صادقانه، از عهده­ی این مسئولیت برخواهیم آمد. برای دستیابی به این همدلی و همیاری­، نیاز به ابزارهایی داریم که به صورت مستقیم، با تکیه بر اعتماد متقابل و فارغ­ از روال­های اداری در ارتباط با موضوعات و تصمیم­های مهم سازمان، با هم به گفتگو بنشینیم. عنوان این مجموعه مشورت­های عمومی، ما، خانواده آموزش فنی وحرفه­ای خواهد بود. در اولین مورد از این مجموعه مشورتهای عمومی، در مورد اولویت­های تعیین­شده توسط مقام عالی وزارت گفتگو خواهیم کرد.

همان­گونه که مستحضرید آقای دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی، در حکم صادره برای رئیس سازمان، اهداف اولویت­­دار فعالیت سازمان را در سالهای پیش­رو تعیین کرده و تحقق آن­ها را با بهره­گیری از شایسته­ترین نیروها مطالبه کرده­اند. روشن است که عمل به این ماموریت­ها بدون دستیابی به فهم مشترکی از مسیر تحقق این اهداف و نیز شناسایی و رفع موانع پیش­روی آنها ممکن نیست. لذا به عنوان اولین موضوع برای همفکری و مشورت عمومی در بین اعضای خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه­ای، خواهشمندم با توجه به علاقه، تجربه، دانش و اطلاعاتی که دارید یک محور از محورهای چهارده­گانه­ی ماموریت­های تعیین­شده را انتخاب فرموده و نظرات ارزشمندتان را درباره­ی آن محور و  متمرکز بر دو سوال زیر ارسال بفرمایید.

الف- برای تحقق این هدف اقدامات اولویت­دار چیست؟

ب- موانع احتمالی موجود بر سر راه تحقق این هدف کدامند و چگونه باید آنها را مرتفع کرد؟

لطفا ایمیل­های خود را تا پایان آبان­ماه ارسال فرموده و برای سهولت تحلیل و جمع­بندی آراء و نظرات ارسالی، در عنوان ایمیل نام شماره محور انتخابی را درج بفرمایید (به عنوان مثال: محور شماره 5). نتایج هر مشورت عمومی به صورت گزارشی مکتوب منتشر خواهد شد.

 

WETHETVTOFAMILY@gmail.com

 

 

اهداف و اولویت­های سازمان آموزش فنی و حرفه­ای

  1. هدف گذاری فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر تحقق الزامات اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان اشتغال کشور.
  2. همکاری سازنده برای تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالاخص طرح کارآموزی اشتغال جوانان و طرح تکاپو.
  3. ارتقاء کیفیت مهارت آموزی، کاهش فقر مهارتی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت آموختگان با رویکرد آموزش مادام العمر.
  4. توسعه هدفمند پوشش آموزش‌های مهارتی سازمان برای تحقق هر ایرانی یک مهارت.
  5. ارتقای نظام مهارت آموزی در کشور از طریق تعامل سودمند با نهادهای ارائه کننده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای.
  6. تمرکززدایی، کاهش تصدی گری و استقرار مدیریت راهبردی در مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای.
  7. هدف گذاری و اجرای آموزش های مهارتی متناسب با نیازمندی های محلی و منطقه‌ای بازار کار.
  8. ارتقای کیفی، اصلاح نظام اررزشیابی عملکرد سازمان در حوزه های تربیت مربی و آموزش‌های کارگاهی با تاکید بر محصول محوری.
  9. ارتقای کیفی، تنوع بخشی و به روزسازی آموزشی های فنی و حرفه ای متناسب با اقتضائات بازار حرفه آموزی و کار در کشور با کمک نهادهای ذیربط و شرکای اجتماعی.

10. توسعه همکاری‌ها و ارتباطات بین‌المللی سازمان با هدف استانداردسازی نظام مهارت‌آموزی، بهره مندی از فرصت های توسعه بازار حرفه آموزی، انتقال دانش و تجارب جهانی در آموزش فنی و حرفه ای.

11. استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و مهارتی حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور و ارتقای کیفیت مهارت نیروی کار ایرانی در مقیاس جهانی.

12. هدایت نظام مهارت آموزی در جهت رفع کاستی‌های مهارتی نیروی انسانی کشور در زمینه صنایع مولد اشتغال انبوه و ارتقای بهره وری نیروی کار.

13. افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر و آسیب‌دیدگان به فرصت‌های مهارت آموزی با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذیربط.

14. استقرار نظام تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد، جلب مشارکت نیروهای کارشناسی و خدوم سازمان در مدیریت آن با رویکرد شایسته گزینی.