زمان : 13 Aban 1396 - 12:14
شناسه : 142356
بازدید : 17591
پیگیر علت تعطیلی واحدهای تعطیل شده هستیم و نمی‌گذاریم حقی از کارگری ضایع شود. امام جمعه مهریز : پیگیر علت تعطیلی واحدهای تعطیل شده هستیم و نمی‌گذاریم حقی از کارگری ضایع شود. محی‌الدینی عنوان کرد: از حق کارگر و قشر زحمتکش جامعه دفاع می کنیم و اگر هم تاکنون مطلع نشدم و کارگری یا شرکتی تعطیل شده، این انتقاد بر من وارد است ولی سعی می کنیم بیشتر در کنار کارگران و در جمع آنها باشم.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در شهرستان مهریز اظهار داشت: هر جا دفتر امام جمعه را در جریان مشکلات شهرستان بگذارند، مطمئن باشند چه برای پیگیری و چه مشاوره حضور پیدا می‌کنیم.

وی افزود: البته در مورد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان و بعضی از مسائل کارگران، به دلیل مشغله‌های کاری و مسائل شهرستان و گستردگی مهریز، اطلاعی به دست ما نرسید اما به مسائلی که از طریق مسئولان و یا خبرنگاران مطلع شویم، برای ضایع نشدن حق کارگر ورود پیدا خواهیم کرد.

محی‌الدینی عنوان کرد: از حق کارگر و قشر زحمتکش جامعه دفاع می کنیم و اگر هم تاکنون مطلع نشدم و کارگری یا شرکتی تعطیل شده، این انتقاد بر من وارد است ولی سعی می کنیم بیشتر در کنار کارگران و در جمع آنها باشم.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: با توجه به رکود فعلی بازار، وضعیت برای واحدهای تولیدی شهرستان مهریز به ویژه واحدهایی که با سرمایه اندک مشغول به کارند، هر روز بد و بدتر می‌شود به نحوی که بر اساس مستندات و گزارش‌ها و بازدیدهای انجام شده، برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی مهریز با کمتر از نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند و بسیاری از آنها هم به طور کامل تعطیل شده یا به حالت نیمه تعطیل درآمده اند.

وی تاکید کرد: در این میان زندگی کارگران بیکار شده و حقوق نگرفته روز به روز بیشتر تحت فشارهای مالی قرار گرفته است.

محی الدینی ادامه داد: اداره مالیات و دارایی شهرستان مهریز باید مدارای بیشتری با ارباب رجوع خود داشته باشد زیرا صاحبان واحدهای تولیدی اظهار نارضایتی کرده و گویا مشکلات زیادی برای کارخانجات و اصناف ایجاد کرده و کارخانجات نگران بحث مالیات هستند.

وی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی و کارخانجات ابراز نگرانی کرده و معتقدند که به رغم رکود بازار، اداره مالیات با اعداد و ارقام بالایی آنها را بدهکار کرده است.

امام جمعه مهریز گفت: ابتدا باید مدیران کارخانجات دلگرم شوند، دریافت رقم های بالای مالیات از کارخانجات به چه معنی است، ضمن اینکه آنها به بسیاری از مسائل شهر کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار و کارخانه دار چه گناهی کرده که اشتغالزایی داشته و اکنون در این شرایط رکود، دوستان مالیاتی به جای اینکه دست سرمایه گذار را بگیرند، همواره در فکر اخذ مالیات از او هستند.

محی الدینی ادامه داد: صاحبان کارخانجات شهرستان اگر این سرمایه های خود را در بانک بلوکه کنند و سود آن را بگیرند، دغدغه های آنها بسیار کمتر خواهد بود و اگر اینگونه شود، معلوم نیست چه بر سر شهرستان خواهد آمد.

وی تاکید کرد: افرادی در همین مهریز سرمایه های خود را در بانک گذاشته و سود آن را بدون هیچ دغدغه ای دریافت می کنند، نه دلواپس کارگر و بیمه و مالیات و ... هستند و نه نگران رکود بازار و حتی وقتی به بانک مراجعه می کنند، احترام آنها از سرمایه گذار شهرستان که چند صدنفر کارگر دارد و سرمایه اش را در مسیر کار و خدمت به مردم استفاده می‌کند، بیشتر است.

امام جمعه مهریز ضمن انتقاد از نحوه گرفتن مالیات گفت: به مردم فشار نیاورید با متانت و انصاف با سرمایه گذار برخورد کنید که سرمایه گذاران دلگرم به تولید شوند.