زمان : 10 Aban 1396 - 11:01
شناسه : 142327
بازدید : 9842
برنامه‌ کتابخانه‌های مهریز به مناسبت روز کتاب کتابخوانی و کتابدار تشریح شد در جلسه هم‌اندیشی کتابداران شهرستان مهریز برنامه‌ کتابخانه‌های مهریز به مناسبت روز کتاب کتابخوانی و کتابدار تشریح شد نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران شهرستان مهریز در آستانه روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در کتابخانه مجتمع فرهنگی این شهرستان برگزار شد. در این نشست، برنامه‌ کتابخانه‌های مهریز به مناسبت روز کتاب کتابخوانی و کتابدار تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفته بزرگداشت "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" اظهار داشت: در این جلسه سعی بر این  است که با  هدف شناساندن هرچه بیشتر کتابخانه‌ها به مردم و جذب آنان و با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادهای کتابداران و مسئولان کتابخانه ها، برنامه‌های متنوع و مفیدی در قالب‌های مختلف طراحی شود.

وی به برخی از برنامه‌های اداره متبوع برای بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه سربازان، نقد و رونمایی کتاب«طرب‌سرای محبت»، همایش دوچرخه‌سواری با شعار «کتاب، کتابخوانی و سلامت»، اجرای قصه‌گویی و نمایش خلاق در کتابخانه‌ها، برگزاری اختتامیه مسابقه کتابخوانی  محرم از کتاب «اشک باید رازدار باشد»، معرفی سلسه آثار علی سالک با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بازدید مدارس، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای و همچنین برگزاری نشست کتاب‌خوان شوراهای اسلامی روستا، بخشی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در ایام هفته بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.

در این نشست، زهرا دهقانی‌زاده، مسئول کتابخانه عمومی مسجد امام حسین(ع)، کتاب «50 نکته برای حفظ تندرستی» را در حوزه سلامت معرفی کرد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم و با حضور بخشدار مرکزی و شهردار مهریز و رئیس ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی شهرستان، فراخوان چهارمین جشنواره کشوری روستاها و عشایر دوستدار کتاب و معرفی پایتخت کتاب ایران تشریح شد.

مهدی دهقان‌زاده، بخشدار مرکزی مهریز با تأکید بر اهمیت موضوع کتابخوانی و ترویج آن در روستاها، از مسئولان و کتابداران روستایی خواست طرح‌ها و ایده‌های ابتکاری و فعالیت های ترویجی و فرهنگی اجرا شده  مرتبط با کتاب خوانی  را به دبیرخانه جشنواره در شهرستان مهریز ارسال کنند.

وی قول مساعد داد از از ایده‌های جذاب توسط سوی بخشداری حمایت مادی و معنوی صورت پذیرد و از بهترین طرح در سطح شهرستان تقدیر شود.