زمان : 01 Aban 1396 - 00:19
شناسه : 142096
بازدید : 6518
اولین نشست هم اندیشی اولیا و مربیان اولین نشست هم اندیشی اولیا و مربیان همزمان با هفته پیوند انجمن اولیا ومربیان اولین نشست هم اندیشی اولیا و مربیان با موضوع مصرف بهینه آب برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد دراین نشست که با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 2 برگزار شد مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از اعضای انجمن های اولیا و مربیان مدارس نواحی یک ودو یزد ، تعدای از دانش آموزان و خانواده ها حضورداشتند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد دراین نشست درسخنانی ابتدا به تبیین اهمیت و جایگاه معلم درجامعه و نظام آموزشی اشاره کرد و گفت : توسعه همه جانبه کشور مرهون توجه به جایگاه معلم است .

"مهندس علی اسلامی " تکریم و تعظیم مقام علم و معلم را وظیفه همه جامعه به ویژه دانش آموزان دیروز و امروز دانست و گفت : آموخته های معلم در ذهن دانش آموزان برای ابد نقش خواهد بست و ما در ترویج و تعمیق فرهنگ مصرف بهینه آب نیازمند همراهی و همکاری مدارس ومعلمین هستیم .

"اسلامی " درادامه به تشریح وضعیت منابع آبی استان یزد پرداخت و گفت : کمبود منابع آبی استان سبب شده آب 300 روستای مناطق ییلاقی استان با تانکر تامین شود .

ایشان با یادآوری این نکته که آب شرب و بهداشت مردم قطعا تامین خواهد شد افزود : شرط زندگی فقط آب شرب و بهداشت نیست و همه مردم باید درمصرف بهینه آب برنامه ریزی داشته باشند و ما را یاری نمایند .

"اسلامی" درادامه نحوه تامین آب شرب شهرستانها و مناطق استان نیز را یادآورشد و افزود: دربرخی از شهرستانها ما حتی یک قطره آب استاندارد برای شرب نداریم و دربرخی دیگر از شهرستانها آب انتقالی را با آب چاه مخلوط می کنیم .

مدیرعامل آبفای استان از برداشت ها ی غیرمجاز و ساخت وسازها در بالادست روستاهای دامنه شیرکوه انتقاد کرد و گفت : بارها این موضوعات را گفته ایم و هشدار داده ایم و اهمیت داشته های خود را یادآوری کرده ایم .

"علی اسلامی " دربخش دیگری ازسخنان خود از غیر متعارف بودن مصرف آب شرب و بهداشت توسط خانواده ها نیز گلایه کرد و گفت : سرانه هرفرد دراستاندارد بین المللی 150 لیتر است این درحالی است که دراستان ما این سرانه به 300 لیتر می رسد و قطعا اگر این روند ادامه پیدا کند با مشکل مواجه خواهیم بود .

"اسلامی"  درپایان همگان را به مصرف یهینه آب و صرفه جوئی توصیه کرد واز تمامی فرهنگیان ، معلمان و دانش آموزان خواست در این راستا و برای انتقال این مهم با شرکت آب وفاضلاب استان همراهی کنند .

درادامه این نشست موضوع بهینه مصرف آب به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و چند تن از حاضران دراین مورد به ارائه مطلب پرداختند .