زمان : 25 Mehr 1396 - 17:54
شناسه : 142040
بازدید : 11538
در سال جاری بیش از نیم میلیون نوبت سردام سبک و سنگین در شهرستان خاتم مورد مایه کوبی قرار گرفتند. مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دامپزشکی اعلام کرد: در سال جاری بیش از نیم میلیون نوبت سردام سبک و سنگین در شهرستان خاتم مورد مایه کوبی قرار گرفتند. در جلسه ی گرامیداشت هفته دامپزشکی که با حضور فرماندار، امام جمعه، مسئولین شهرستان و کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم برگزار شد، دکتر محمد امین قدیمی، مسئول شبکه دامپزشکی این شهرستان عنوان کرد: در سال جاری بیش از نیم میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در شهرستان خاتم مورد مایه کوبی قرار گرفتند.

در جلسه ی گرامیداشت هفته دامپزشکی که با حضور فرماندار، امام جمعه، مسئولین شهرستان و کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم برگزار شد، دکتر محمد امین قدیمی، مسئول شبکه دامپزشکی این شهرستان عنوان کرد: در سال جاری بیش از نیم میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در شهرستان خاتم مورد مایه کوبی قرار گرفتند.

وی از تعداد بیش از 8500 مورد نظارت بهداشتی بر لاشه ی دام در سطح کشتارگاه های شهرستان خاتم خبر داد و افزود: علاوه بر این نظارت ها در حدود 5000 مورد بازرسی از مرکز تهیه و توزیع فراورده های خام دامی و بیش از 1500 مورد بازدید و نظارت بر خودروهای حمل دام و فراورده های خام دامی در یکسال گذشته تاکنون صورت پذیرفته است.

قدیمی با اشاره به نقش موثر دامپزشکی در امر درمان دام اذعان داشت: از مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از 1600 مورد مشاوره و راهنمایی دامداران در رابطه با بهداشت و بیماری های دامی و مشترک توسط کارشناسان این شبکه انجام شده است. در همین راستا در حدود 1300 مورد معاینه ، درمان و کالبد گشایی دام و 75 مورد انجام تست مشمشه نیز انجام شده است.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم از اجرای طرح های ملی در خصوص مبارزه با بیماری های دامی و انگل های داخلی و خارجی با توزیع سم و سمپاشی د ر اماکن دامی خبر داد و گفت: با همکاری بخشداری محترم مرکزی و بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از 450 هزار متر مربع از دامداری های شهرستان خاتم مورد سمپاشی قرار گرفت.

وی به طیف وسیع خدمات دامپزشکی اشاره نمود و اظهار داشت: علاوه بر موارد یادشده فعالیت های متنوع و متعدد بسیاری از جمله نمونه برداری و ارسال موارد مشکوک به بیماری به انستیتو پاستور و پیگیری نتیجه ی آنها، قرنطینه دام های مشکوک،بازدید و نظارت بر داروخانه های دامپزشکی و مراکز واکسیناسیون شهرستان، پیگیری مصوبات شورای بهداشت، نظارت بر حسن اجرای کار در بخش خصوصی دامپزشکی و صدور انواع مجوزهای بهداشتی از دیگر خدمات پرسنل سختکوش دامپزشکی این شهرستان می باشد.

قدیمی در پایان یادآور شد: در حوزه ی همکاری های بین بخشی با اجرای تفاهم نامه ای مابین اداره منابع طبیعی و اداره محیط زیست و شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم شاهد اجرای گشت مشترک به صورت دوره ای جهت پایش تالاب و آبگیرهای این شهرستان در خصوص احتمال شیوع انفلوانزای فوق حاد پرندگان در انواع پرندگان آبزی و مهاجر هستیم تا به صورت هر چه بهتر بتوانیم این بیماری خطرناک را تحت کنترل درآوریم.

در پایان مراسم، فرماندار شهرستان خاتم از زحمات پرسنل دامپزشکی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد با همکاری بین بخشی، زمینه برای انجام هر چه بهتر فعالیت های دامپزشکی فراهم شود.