زمان : 23 Mehr 1396 - 12:26
شناسه : 142000
بازدید : 5857
ترامپ نماد بی‌ادبی و خشونت‌طلبی است استاندار یزد: ترامپ نماد بی‌ادبی و خشونت‌طلبی است استاندار یزد با بیان این‌که سخنان رییس جمهور ایران اسلامی بهترین پاسخ به یاوه گویی‌های رییس جمهور آمریکا بود، ‌گفت: ترامپ فردی ‌بی‌ادب و خشونت‌طلب است.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا،«سیدمحمد میرمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به سخنان ترامپ در مورد ایران اسلامی،‌ اظهار کرد: در سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا هیچ چیز جز بی‌ادبی و رواج خشونت نبوده است.

وی با بیان این‌که امروز رییس جمهور آمریکا به عنوان یکی از بی‌ادب‌ترین شخصیت‌های جهان شناخته شده است،‌ افزود:‌ ترامپ در داخل آمریکا، بین مردم این کشور و در سطح جهانی نماد انزوا و انفعال است.

استاندار یزد تصریح کرد: ترامپ در سخنان اخیر خود علاوه بر ملت ایران به جمهوری خواهان آمریکا هم توهین کرده است.

میرمحمدی با بیان این که هیچ کدام از کشورهای دنیا به جز اسرائیل و عربستان از سخنان ترامپ استقبال نکردند،‌گفت: عربستان سعودی هم با حمایت از ترامپ به همه ملل اسلامی نشان داد که چه موضعی در مواجه با اسرائیل و آمریکا دارد .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سخنان رییس جمهور اسلامی ایران، ادامه داد: سخنان مودبانه،‌ منطقی و محکم روحانی بهترین جواب به یاوگویی‌های ترامپ بود.

وی توصیه رییس جمهور ایران اسلامی به ترامپ که گفت: رییس جمهور آمریکا ابتدا باید دانش و فهم خود از علوم تاریخ و جغرافیا افزایش دهد تا خلیج فارس را با نام جعلی خلیج عربی نخواند جوابی سخت و دندان‌شکن بود.

استاندار یزد افزود: کشورهای دنیا نیز با واکنش به سخنرانی ترامپ نشان دادند که به اخلاق، ادب، خردورزی و رعایت حقوق بین‌الملل بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند .

میرمحمدی توهین و جسارت به تاریخ، فرهنگ و باور مردم ایران را نشانه بی ادبی و نفهمی ترامپ دانست و بیان کرد:‌ مخالفین جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که اگر در برابر ملت ایران بایستند در حقیقت مردم ایران آنها را در کنار ترامپ دیده و نگاهی منفورانه به آنها خواهند داشت.

وی تبعیت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری را یکی از مهمترین ویژگی ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد:‌ سخنان ترامپ زمینه انسجام و اتحاد بیش از پیش ملت ایران در راستای ایستادگی مقابل استکبار را ایجاد کرده است.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سپاه پاسداران، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به دلیل مردمی بودن در دل و جان ملت ایران جای دارد.

استاندار یزد با بیان این‌که امروز بیش از پیش جایگاه سپاه پاسداران در دفاع از ناموس، کشور، ملت و اسلام، تثبیت شده است،‌تصریح کرد: سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران، زمینه اتحاد بیشتر نیروهای ارتش، انتظامی و سپاه در کنار مردم را ایجاد می‌کند.

منبع،ایسنا