زمان : 23 Mehr 1396 - 12:21
شناسه : 141998
بازدید : 5737
برگزاری سومین محفل خاطره «پایداری» در یزد برگزاری سومین محفل خاطره «پایداری» در یزد معاون فرهنگی حوزه هنری یزد گفت: رزمندگان یزدی در سومین محفل خاطره «پایداری» از ناگفته‌های عملیات تک زید که با محوریت تیپ پیروز الغدیر انجام شد، می‌گویند .

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از ایسنا، «حسام سالکی» با اشاره به برگزاری محافل خاطره گویی حوزه هنری یزد، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن 25 مهر سالروز عملیات تک زید، سومین محفل خاطره «پایداری» امروز یکشنبه 23 مهرماه ساعت 18 با حضور فرماندهان، راویان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در نارنجستان هنر این مرکز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این محفل معنوی تعدادی از راویان و رزمندگان یزدی خاطرات خود را از عملیات ظفرمندانه تک زید که در تاریخ 25 مهرماه 1363 توسط تیپ مستقل 18 الغدیر یزد در منطقه پاسگاه زید به وقوع پیوست، بیان می‌کنند .

معاون فرهنگی حوزه هنری یزد ضمن دعوت از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس، خاطره‌نگاران، پژوهشگران و علاقه‌مندن برای حضور در این محفل گفت: پاسگاه «زید» در شمال منطقه عمومی شلمچه در غرب جاده اهواز ـ خرمشهر، از محورهای اولیه عراق و از راه‌های دستیابی به این جاده و همچنین یکی از محورهای عملیات رمضان بوده است .

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد ادامه داد: در سال 1363تیپ الغدیر در خط پدافندی منطقه زید مستقر بود که ارتش بعث عراق با یک تک، بخشی از منطقه را تصرف کرد، اما بلافاصله الغدیریان به فرماندهی شهید حاج ابراهیم جعفرزاده پاتک کرده و منطقه را پس گرفتند که در خطبه ‎‎ های نماز جمعه تهران با تعبیر «تیپ پیروز الغدیر» به آن پرداخته شد و از آن پس، تیپ یزدی‌ها به تیپ پیروز الغدیر معروف شد .