زمان : 23 Mehr 1396 - 07:49
شناسه : 141970
بازدید : 6104
 حضور طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به همراه معاونین ودیگر مسئولین در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک  فرماندهی انتظامی شهرستان طبس-پلیس راهور حضور طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به همراه معاونین ودیگر مسئولین در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی شهرستان طبس-پلیس راهور

به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس

 حضور طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به همراه معاونین ودیگر مسئولین در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک  فرماندهی انتظامی شهرستان طبس-پلیس راهور

طلائی در جمع  طلایه داران فرهنگ ترافیک: برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از خود شروع کنیم

طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در ابتدای سخنان خود در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی این روز را به فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی شهرستان طبس تبریک‌گفت و از تلاش های فرماندهی محترم نیروی انتظامی شهرستان طبس جناب آقای جلالیان و همچنین فرماندهی پلیس راهور شهرستان؛ جناب آقای محمد زاده در برگزاری این همایش قدردانی نمود.

مهندس طلائی مقدم در ادامه عنوان کرد: از ابتدای تصدی اینجانب به عنوان فرماندار ویژه طبس تا کنون بر طبق شواهد و آمار و رصد هایی که صورت گرفت شاهد بروز خسارات جانی و مالی بسیاری بخاطر بروز حوادث ترافیکی در سطح شهرستان طبس بودیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: زلزله تلخ سال ۵۷ طبس به حدی بود که شهر طبس را با خاک یکسان نمود و عواقب تلخ و سنگینی را در پی داشت. پس از این حادثه معابر و خیابان های طبس بر طبق قوانین و اصول ترافیکی آن زمان طراحی و اجرا شد. این که از لحاظ مختلف نسبت جمعیتی، تاریخی و... آمار حوادث ترافیکی شهرستان طبس نسبت به سایر مناطق استان بالا است با اینکه مسیر های اصلی و فرعی‌طبق اصول مهندسی ‌اجرا شده جای تامل دارد و نباید آمار حوادث به نسبت برخی مناطق استان که اصول متناسب مسیر ها و تقاطع ها با بافت نوین و فرسوده شهری منطبق نشده بالا باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: باید در نخستین گام برای فرهنگ سازی صحیح ترافیکی ما ‌مسئولان از خودمان شروع کنیم و رعایت کننده قوانین و مقررات و رانندگی صحیح را دستور کار خود قرار دهیم تا مردم نیز از ما الگو گرفته و اگر جایی بیان‌ میکنیم به قوانین ترافیکی برای حفظ سلامت و جان خود احترام بگذاریم آنگاه مردم هم در این امر خود را مسئول دانسته و هرکس از خود شروع می‌کند.

وی افزود: در ابتدای مسئولیت خود طی بخشنامه ای به مدیران و مسئولان محترم دستگاه ها عنوان کردم که رعایت دو مورد را برای کارمندان محترم در دستور کار قرار دهند اول آنکه برای عزیزانی‌که برای انجام ماموریت های کاری درون و برون شهری با موتور سیکلت تردد میکنند دارا بودن کلاه ایمنی و دوم آنکه استفاده از کمبرند ایمنی برای راننده و تمام سرنشینان خودرو های دولتی را قطعا رعایت نمایند و از مسئولین مربوطه تقاضا دارم اگر در همکاران ما در دستگاه های مختلف این امر فرهنگ سازی انجام‌نمی شود و قوانین را رعایت نمی‌کنند به مجموعه معرفی گردند چرا که اگر قرار است کار فرهنگی و تغییری ایجاد گردد با همت و اراده جمعی ما‌به عنوان پیشروان این امر انجام خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: فرهنگ و تمدن و تاریخ غنی شهرستان طبس اعم از دیهوک و عشق آباد و طبس به نسبت مکان های دیگر بسیار غنی است و با توجه به این ظرفیت عظیم، ما باید در بحث فرهنگ سازی مناسب ترافیکی و کاهش حوادث ناشی از  سوانح و رویداد های ترافیکی پیشتاز و نمونه باشیم.

مهندس طلائی مقدم گفت: ما باید از جایی شروع کنیم چشم انداز و هدفی را ترسیم و مطابق آن برای کاهش حوادث ترافیکی و فرهنگ سازی مطلوب ترافیکی گام برداریم و عنوان کرد: همه‌ مسئولان حاضر در جلسه میتوانند  به این امر کمک بسزا و چشم‌گیری‌داشته باشند و هر دستگاه‌ بسته به توان خود به این امر کمک کند.

وی در ادامه ‌بحث‌ عنوان کرد: همانطور که عزیزان‌ به خاطر دارند تصمیمی اتخاذ شد که همه مسئولان دست به دست هم دادند تا ابتدای سال ۹۶ را نوروزی متفاوت و زیبا خلق کنند و پس‌از‌ ماه ها برنامه ریزی و همکاری همه دستگاه ها این امر محقق شد. در شاخص ها و موضوعات گردشگری در نوروز ۱۳۹۶ شهرستان طبس در کشور رتبه دوم را پس از  مشهد به خود اختصاص داد که این اقدام کوچک و کار شخصی و تک نفره نیز نبود؛ همه کمک کردند و با برنامه ریزی صحبج و منسجم و پیگیر آن را انجام دادند.


مهندس طلائی مقدم ‌ادامه داد: ما میتوانیم همین امر را در بحث ترافیکی انجام دهیم و بیایم ‌نوروز سال آتی را نوروزی متفاوت و زیبا بسازیم با اولویت مسائل و فرهنگ‌ ترافیکی.

وی ادامه داد: نظم‌ و انضباط در زندگی شخصی و در هر جامعه ای جزء اولین مواردی است که مهم است زمانی که یک گردشگر وارد یک‌جامعه به طور مثال همین طبس‌ می شود اولین بررسی و قضاوت و برداشتی که در مورد آن شهر و مردمش  انجام ‌می‌دهد نحوه عبور و مرور مردم چه‌ سواره ها و چه‌ پیاده ها در معابر عمومی را‌ نگاه‌ میکند.

مهندس طلائی مقدم در بخش‌ پایانی سخنان خود عنوان کرد: فرهنگ سازی و تغییر در هر‌جامعه‌ای ‌نیاز به اراده جمعی و ایجاد انگیزه دارد و مهمترین اصل هم ‌شروع کردن‌ از خودمان‌است سپس ‌اگر در اجتماع کسی را ‌می‌بینیم قوانین و مقررات ترافیکی را‌رعایت نمیکند تذکر بدهیم تا انشاءالله شهر و کشوری امن و بدور از حوادث داشته باشیم.