زمان : 22 Mehr 1396 - 09:38
شناسه : 141969
بازدید : 5292
هنرنمایی تعزیه خوانان کشوری در مرکز دانشگاهی علمی کاربردی فرهنگ و هنر هنرنمایی تعزیه خوانان کشوری در مرکز دانشگاهی علمی کاربردی فرهنگ و هنر احمدرضا قدیریان رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد: تعزیه از هنرهای نمایشی اسلامی است که از دل واقعه عاشورا متولد شده است.


مراسم تعزیه خوانی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر رئیس این مرکز دانشگاهی با اعلام این موضوع گفت: تعزیه از هنرهای نمایشی اسلامی است که از دل واقعه عاشورا متولد شده است.
احمدرضا قدیریان تعزیه را آمیزه ای از هنر نمایش و قابلیتهای ادبی دانست و گفت: از ویژگی های خاص این هنر آن است که شخصیت های نمایش با زبان شعر گفتگو می کنند و همین زبان است که به این پدیده هنری جلوه های حماسی و زیبایی شناسانه ادبی می بخشد.
وی از همه کسانی که در برگزاری این مراسم زیبا و هنرمندانه همکاری داشتند و بویژه از دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد و همچنین هنرمندان کشوری این مراسم تشکر و اظهار امیدواری کرد که پرداخت بیشتر به هنر آئینی تعزیه بتواند فلسفه قیام سید و سالار شهیدان بهتر و بیشتر به جامعه و بخصوص نسل جوان معرفی کند و روح آزادی و آزادگی و اقامه اصلاح و زدودن ناراستی ها را در میان مردم انتشار دهد.
گفتنی است که مراسم زیبا و هنرمندانه تعزیه به مناسبت ایام محرم و توسط هنرمندان هیئت عاشقان حضرت عباس ع وابسته به نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در حضور علاقمندان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین ع و شهیدان کربلا در سالن آمفی تئاتر مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک یزد برگزار شد و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.