زمان : 18 Mehr 1396 - 18:33
شناسه : 141836
بازدید : 12422
رکورقیمت سکه و دلار در سال 96 شکسته شد! رکورقیمت سکه و دلار در سال 96 شکسته شد! نرخ دلار و سکه طی روزهای اخیر با تحولات تازه‌ای همراه شد و به رکوردهای جدیدی در سال جاری دست یافت.

یزدفردا:نرخ دلار و سکه طی روزهای اخیر با تحولات تازه‌ای همراه شد و به رکوردهای جدیدی در سال جاری دست یافت.

 
به گزارش ایسنا، بازار ارز و سکه در روزهای گذشته دستخوش تغییر و تحولات جدیدی شد. بررسی روند نرخ دلار در حدود یک هفته گذشته روند بی سابقه‌ای را دست کم در سال جاری نشان می‌دهد.
 
دلار آمریکا در تاریخ سوم ماه با طی کردن شیب صعودی در روزهای قبل از آن از مرز ۳۹۰۰ تومان گذشت تا شیب صعودی شدن دلار در روزهای پس از آن هم کلید بخورد.
 
در  چهارم مهر ماه دلار به ۳۹۰۶ تومان رسید و درششم مهر ماه ۳۹۱۱ تومان در بازار آزاد عرضه شد و در دهمین روز مهر به ۳۹۱۶ تومان رسید. در روزهای بعد گرانی دلار در شیب تندتری قرار گرفت. در یازده مهر دلار ۳۹۳۰ تومان در بازار آزاد فروخته شد تا طی یک روز با جهش حدود ۱۵ تومانی روبرو شده باشد.
 
دلار با ادامه این مسیر در سیزده مهر ماه به ۳۹۴۸ تومان و در پانزده مهر ماه به یکباره به ۳۹۷۱ تومان رسید تا گرانی دلار همچنان ادامه دار باشد.
 
در روزهای میانی مهر همین مسیر تداوم داشت در نهایت برای اولین بار در روز گذشته – دوشنبه - ۱۷ مهر دلار برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ از مرز ۴۰۰۰ تومان گذشت تا به رکورد جدیدی دست پیدا کرده باشد. دلار در این روز ۴۰۴۱ تومان در بازار آزاد عرضه شد.
 
بررسی‌ها از روند قیمت دلار در حدود دو هفته گذشته نشان می دهد که این ارز حدود ۱۴۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.
 
بازار سکه نیز در همین فاصله و تحت تاثیر بازار دلار در مسیر صعودی گام برداشت به طوری که در شروع مهر ماه یک میلیون و ۲۳۷ هزار تومان در بازار فروخته شد
و در روزهای بعد با طی کردن مسیر افزایشی در ۱۷ مهر ماه از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عبور کرد و به یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان رسید تا در ۱۷ روز اخیر ۷۵ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده باشد.