زمان : 14 Mehr 1396 - 17:39
شناسه : 141584
بازدید : 7100
 ارتش سوریه وارد المیادین شد ارتش سوریه وارد المیادین شد

یزدفردا:شبکه خبری العالم در خبری فوری اعلام کرد: گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر" سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه اذعان کرد که نیروهای ارتش سوریه وارد شهر المیادین، پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه شدند.


العالم: گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر" سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه اذعان کرد که نیروهای ارتش سوریه وارد شهر المیادین، پایگاه گروه تروریستی "داعش" در شرق سوریه شدند.

شبکه خبری العالم در خبری فوری اعلام کرد: گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر" سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه اذعان کرد که نیروهای ارتش سوریه وارد شهر المیادین، پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه شدند.

تاثیر سفر ملک سلمان به مسکو بر اوضاع سوریه

روزنامه البناء در مطلبی با اشاره به سفر ملک سلمان به روسیه و دیدار با پوتین آورده است: سئوالی کنونی این است که کدام طرف از میان عربستان و روسیه قادر به تاثیرگذاری بر طرف دیگر در موضوع سوریه است؟ آیا ملک سلمان می تواند رئیس جمهور روسیه را در پذیرش دیدگاه ریاض درباره سوریه مجاب کند یا اینکه پوتین موفق می شود که دیدگاه عربستان درباره سوریه را عوض کند؟


خبرگزاری مهر: یک رسانه عرب زبان با اشاره به سفر ملک سلمان به روسیه به تاثیرات آن بر اوضاع سوریه پرداخته است.

روزنامه البناء در مطلبی با اشاره به سفر ملک سلمان به روسیه و دیدار با پوتین آورده است: سئوالی کنونی این است که کدام طرف از میان عربستان و روسیه قادر به تاثیرگذاری بر طرف دیگر در موضوع سوریه است؟ آیا ملک سلمان می تواند رئیس جمهور روسیه را در پذیرش دیدگاه ریاض درباره سوریه مجاب کند یا اینکه پوتین موفق می شود که دیدگاه عربستان درباره سوریه را عوض کند؟

این رسانه در ادامه می نویسد: تحول خاصی در این زمینه رخ نخواهد داد زیرا نقش عربستان در کنار ائتلاف بین المللی به هدایت آمریکاست که طراح و حامی جنگ تروریستی در سوریه است و عربستان نمی تواند خارج از این ائتلاف حرکت کند و هر گونه تغییر در موضع عربستان در قبال سوریه در راستای همین سقف ائتلاف بین المللی و کشورهای غربی که قانع شده اند طرح های آنها برای براندازی نظام سوریه و تبدیل سوریه به همپیمان غرب با شکست روبرو شده است، تعریف می شود. با توجه به روند تحولات میدانی و سنگین بودن کفه ترازو به نفع ارتش سوریه و متحدانش است، واقعیت طلب می کند که بازگشت از سقف های عالی مد نظر قرار بگیرد. شاید موضع گیری ترکی الفیصل به رسانه های روسی که سرنوشت بشار اسد را سوری ها تعیین می کنند و اینکه از احتمال تغییر موضع عربستان سخن گفته است در این راستا باشد.

البناء آورده است: اینکه روسیه برای دست برداشتن از سوریه در مبارزه باتروریسم با وسوسه روبرو شود موضوعی است که تاریخ آن سپری شده است و این پس از توسعه سطح حمایت روسیه و با توجه به ارزیابی روسیه از مخاطرات تروریسم بر امنیت آن است. وانگهی روسیه از طریق مشارکت در جنگ با تروریسم در سوریه به دستاوردهای سیاسی رسیده است و جایگاه بین المللی روسیه ارتقا یافته است و سوریه تنها عرصه ای است که آمریکا بر سیاست گفتگو و رایزنی با روسیه به جای تحریم و اعمال مجازات و رویارویی مجبور شده است.

بروجردی به بشار اسد چه گفت؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت و ملت سوریه با استقامت و پایداری توانست اقدامات محور امریکا و رژیم صهیونیستی را شکست دهد.


خبرگزاری تسنیم: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی‌ و‌ سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه صبح امروز (پنج شنبه 13 مهرماه) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

بنابراین گزارش، بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های ارزشمند اخیر ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف، گفت: سوریه سمبل مقاومت در مقابل دشمنان میان کشورهای منطقه است و به یقین عظمت تحولات اخیر سوریه در آینده بیشتر درک خواهد شد چراکه دولت و ملت سوریه با استقامت و پایداری توانست اقدامات محور امریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها را شکست دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شواری اسلامی ایستادگی و مقاومت ملت سوریه را از تحولات تاریخی و ماندگار در تاریخ منطقه و جهان دانست.

وی همچنین با اشاره به نامه اخیر بشار اسد به مقام معظم رهبری اظهار کرد: به‌یقین این نامه نشان دهنده عمق پیوندهای میان دو کشور و نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر است.

بروجردی در ادامه با تشریح تحولات منطقه افزود: محور مقاومت در منطقه با دشمن مشترک مواجه است و این امر همکاری و هماهنگی مستمر و منظم میان کشورهای عضو محور مقاومت را ضروری ساخته است .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده صنعتی و اقتصادی کشورمان، بر آمادگی ایران برای کمک به بازسازی سوریه تاکید کرد.

در ادامه این دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه ضمن ابراز خرسندی از سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه، گفت: سوریه هرگز فدارکاری‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از دولت و ملت سوریه در دوران سخت و دشوار فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: خون‌های ریخته شده شهدای ایران در سوریه، سرمایه گران قدری برای آینده همکاری‌ها و مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود تحولات اخیر منطقه را به نفع محور مقاومت ارزیابی و تصریح کرد: این تحولات بر قدرت و توانایی‌های محور مقاومت افزوده است.

وی ضرورت همکاری تنگاتنگ میان کشورهای کشورهای مقاومت را در عرصه‌های مختلف بویژه روابط اقتصادی مورد تاکید قرار داد.

بنابراین گزارش جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات، ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و یوناتن بت کلیا نماینده مردم ارامنه شمال نیز در این دیدار حضور داشتند.

خنثی سازی حمله داعش در حمص سوریه

نیروهای ارتش و هم پیمانانش حمله عناصر گروه تروریستی داعش به مراکز و پست های نظامی خود در ریف شرقی استان حمص را خنثی کردند.


العالم: عناصر گروه تروریستی داعش به مراکز و پست های نظامی ارتش سوریه در اطراف جاده ارتباطی بین شهرهای تدمر و السخنه در ریف شرقی استان حمص حمله کردند اما نیروهای ارتش و هم پیمانان آنها توانستند این حمله را خنثی کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که آمریکا از داعش حمایت می کند و حملات عناصر این گروه به نیروهای دولتی سوریه از مناطقی صورت می گیرد که یگان نظامی آمریکا در آنجا مستقر است.

این حملات عناصر داعش بعد از دریافت اطلاعات دقیقی صورت می گیرد که فقط می توان از طریق عملیات شناسایی هوایی به آنها دست پیدا کرد.

ران پائول:آمریکا هیچ دستاوردی در سوریه نداشته است

«ران پائول» تحلیلگر آمریکایی و منتقد سیاست‌های دولت این کشور در یادداشتی پیرامون بهانه تراشی‌های آمریکا برای حضور در منطقه نوشت: در حالی‌ که شکست داعش در سوریه حتمی است و ارتش سوریه در حال پاکسازی آخرین دژهای داعش در شرق این کشور است، مداخله جویان واشنگتن در پی عذر و بهانه‌ تراشی‌های جدید برای حضور نظامی غیر قانونی در این کشور هستند.


خبرگزاری فارس: تحلیلگر و منتقد آمریکایی در یادداشتی نوشت: در حالی‌که شکست داعش در سوریه حتمی است، مداخله‌جویان واشنگتن در پی عذر و بهانه‌ تراشی‌های جدید برای حضور نظامی غیر قانونی در این کشورند.

«ران پائول» تحلیلگر آمریکایی و منتقد سیاست‌های دولت این کشور در یادداشتی پیرامون بهانه تراشی‌های آمریکا برای حضور در منطقه نوشت: در حالی‌ که شکست داعش در سوریه حتمی است و ارتش سوریه در حال پاکسازی آخرین دژهای داعش در شرق این کشور است، مداخله جویان واشنگتن در پی عذر و بهانه‌ تراشی‌های جدید برای حضور نظامی غیر قانونی در این کشور هستند.

این سناتور سابق آمریکایی با عطف به سخنان «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی برای توجیه دخالت نظامی در عراق و سوریه که جلوگیری از نسل‌کشی ایزدی‌ها عنوان و تأکید بود حضور نظامی طولانی مدتی در منطقه نخواهد داشت، نوشت: «این جریان مربوط به سه سال قبل بود و ارتش آمریکا به طور دائمی درگیر ماجرا شد در حالی‌ که کنگره نیز همچنان از پرداختن به تعهدات قانونی خود طفره می‌رفت. آمریکا تا آنجا پیش رفت که حتی با وجود نداشتن هرگونه مجوزی [از دولت سوریه] پایگاه نظامی در سوریه ساخت.»

پائول در ادامه به کمک‌های تسلیحاتی دو میلیارد دلاری آمریکا به مخالفان دولت سوریه از طریق یک کشور اروپایی اشاره نمود و نوشت: «بیشتر این سلاح‌ها از طریق نیروهای میانه‌روی مخالف دولت سوریه به طور مستقیم یا غیر مستقیم به دست داعشی‌ها افتاد و مخالفان "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه به داعش یا القاعده پیوستند.»

این تحلیلگر آمریکایی در بخش دیگر یادداشت خود با قیاس انتخاب رئیس مجلس جدید در سوریه که یک مسیحی است و عربستان سعودی نوشت: «چند نفر از مسیحیان در کشور عربستان، متحد ما عضو مجلس این کشور هستند؟ البته فراموش کردم بگویم که عربستان مجلس منتخب ندارد.»

وی در ادامه عنوان کرد که رویکردهای آمریکا در منطقه حتی به مسیحیان نیز صدمات جدی وارد کرده و اینک تقریبا هیچ مسیحی در خاورمیانه باقی نمانده است.

درخاتمه این یادادشت آمده است: «آمریکا نمی‌خواهد منطقه را ترک کند. با وجود شکست داعش در سوریه بسیاری در واشنگتن خواستار استقرار نیروهای آمریکایی در اشغال غیر قانونی بخش‌هایی از کشور برای مقابله با نفوذ ایران هستند، البته قبل از اقدام‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه نفوذ ایران در منطقه بسیار کمتر بود. بنابراین مداخله‌گرایی خارجی آمریکا مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند که تنها با دخالت بیشتر واشنگتن حل می‌شود. دستاورد ما در سوریه چه بود؟ هیچ.»

نیرو‌های سوریه به ۷ کیلومتری شهر «المیادین» رسیدند

ارتش سوریه و نیروهای متحد آن به چند کیلومتری شهر المیادین در جنوب شرقی دیرالزور رسیدند


خبرگزاری فارس: نیروهای ارتش سوریه به کمک نیروهای متحد خود توانستند با پیشروی در جنوب شرقی دیرالزور، خود را به چند کیلومتری شهر «المیادین» برسانند.

ارتش سوریه و نیروهای متحد آن به چند کیلومتری شهر المیادین در جنوب شرقی دیرالزور رسیدند.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، یک منبع میدانی در این ارتباط گفت که نیروهای ارتش سوریه تنها 7 کیلومتر از شهر المیادین فاصله دارند.

ارتش سوریه امروز چهارشنبه همچنین موفق شد به حضور عناصر تروریستی داعش در ریف شرقی السلمیه واقع در ریف شرقی استان حمص پایان داده و این منطقه را به طور کامل آزاد کند.

ارتش سوریه و نیروهای متحد آن در عملیات امروز موفق شدند روستاهای «جب البشیر»، «الجرف الجنوبی»، «الجرف الشمالی»، «الجرف الوسطانی»، «شمال شرق جب الجراح» را آزاد کنند.

روسیه: حمایت آمریکا مانع نابودی داعش است

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارت خانه گفت: موفقیت های ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه که منجر به آزادی بخش هایی از ساحل روخانه فرات از گروه تروریستی داعش شده با نقشه های پنتاگون متضاد است.


خبرگزاری ایرنا: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حمایت آمریکا از داعش مانع اصلی نابودی این گروه تروریستی شده است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارت خانه گفت: موفقیت های ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه که منجر به آزادی بخش هایی از ساحل روخانه فرات از گروه تروریستی داعش شده با نقشه های پنتاگون متضاد است.
بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، کوناشنکوف برای نمونه به اقدام حدود 300 تروریست داعشی برای حمله به ارتفاعات مشرف به منطقه القریتین در استان حمص در روز 28 سپتامبر (6 مهر) اشاره کرد.

وی همچنین افزود: داعشی ها با دهها خودرو به آسانی از مسیر مقرهای پنهانی ارتش سوریه در مناطق البصیری و الشیمی عبور کردند. آنها مشخصات سنگرهای نیروهای سوری را در دست داشتند که از ارتش آمریکا گرفته بودند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: تروریست های داعشی همزمان به واحدهای ارتش سوریه در امتداد جاده دیرالزور-تدمر که از آن تدارکات و کمک های انسانی به شهر دیرالزور ارسال می شود، حمله کردند.
وی آمریکا را متهم کرد که از طریق نظامیان تحت امر در سوریه اقدامات تروریست های داعشی را هماهنگ و در حمله به واحدهای نظامیان سوری به آنان کمک می کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: ارتش سوریه برای دفع حمله داعشی ها به جاده تدمر-دیرالزور تلاش های گسترده ای کرد و توانست مناطق اشغال شده را بازپس بگیرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز دیروز اعلام کرد: آمریکا در سوریه میهمان ناخوانده است و علیه نیروهای روسی اقدامات تحریک آمیز مرگبار و خطرناک انجام می دهد.
وزارت دفاع روسیه هم سوم مهر ماه اعلام کرد: داده ها و تصاویر ماهواره ای بار دیگر همکاری آمریکا با گروه تروریستی داعش در سوریه را اثبات کرد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از این بیانیه گفت: تصاویر ماهواره ای از دیرالزور بین هشتم و 12 سپتامبر (18 تا 21 شهریور ماه) از منطقه دیرالزور سوریه، بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که آمریکا با داعش همکاری می کند.
در بیانیه آمده است: نیروهای ویژه آمریکایی در شمال استان دیرالزور شرایط عبور بدون مانع نیروهای دمکراتیک سوریه (کردهای سوری تحت حمایت آمریکا) را از منطقه تحت کنترل تروریست های داعشی فراهم می کنند.
بنا به این گزارش، در منطقه تحت کنترل داعشی ها در استان دیرالزور شمار زیادی خودروهای نظامی هامر نیروهای ویژه آمریکایی به چشم می خورد.
این خودروها که به سوی دیرالزور در شرق ساحل رودخانه فرات در حرکت بودند با وجود عبور از منطقه تحت کنترل داعش مورد حمله قرار نگرفتند.

در ادامه گزارش آمده است: نیروهای آمریکایی در عبور از منطقه هیچ ترسی نداشته و نگهبانی را نیز نگماشته بودند که نشان می دهد با گروه تروریستی داعش سازش دارند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: نیروهای ویژه آمریکایی گروههای مسلح غیرقانونی را برای حمله به مراکز ارتش سوریه تحریک می کنند تا از پیشروی موفق نظامیان سوری به شرق این کشور و شهر دیرالزور جلوگیری کنند که نمونه بسیار ناخوشایند آن تحریک تروریست های جبهه النصره برای حمله به منطقه ادلب بود که منجر به محاصره (کوتاه مدت) یک دسته از نیروهای روسی شد.

چندی پیش نیز رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اواخر شهریور ماه همدستی و همکاری پنهان آمریکا با تروریست ها در سوریه را اعلام کرده بود.
ژنرال سرگئی رودسکوی اظهار کرد: تروریست های جبهه النصره تحت حمایت آمریکا حملات گسترده ای را در شمال غرب سوریه انجام دادند و گروهی از نیروهای ویژه روسی را در منطقه ادلب به محاصره در آوردند.
وی گفت: بر پایه اطلاعات در دست، این حمله را سازمان های اطلاعاتی آمریکا ترتیب داده و سازماندهی کردند تا از پیشروی موفق ارتش سوریه در شرق دیرالزور جلوگیری کنند.

هلاکت ۱۸۸ داعشی در محورهای دیرالزور و حومه حمص

منابع سوری از کشته شدن دهها داعشی در جریان عملیات ارتش سوریه در حومه حمص و دیرالزور خبر دادند.


خبرگزاری مهر: منابع سوری از کشته شدن دهها داعشی در محورهای دیرالزور و حومه حمص در جریان عملیات ارتش سوریه خبر دادند.

به گزارش النشره، منابع سوری از کشته شدن دهها داعشی در جریان عملیات ارتش سوریه در حومه حمص و دیرالزور خبر دادند.

این منابع بیان کردند: در جریان درگیری های ارتش سوریه با داعش در محورهای حومه جنوب غربی تا بادیه السخنه در حومه شرقی حمص از ۲۸ سپتامبر گذشته تاکنون بیش از ۱۸۸ داعشی به هلاکت رسیده اند.

ارتش سوریه قبلا در حومه شرقی حماه نیز موفق به تسلط بر روستاهای عکش در غرب روستای سوحا و الجابریه جنوب روستای رسم العبد، النشمی و الوضیحی در جنوب روستای رسم العباکیه شده بود و شماری از داعشی ها را به هلاکت رسانده بود.

این درحالی است که منابع سوری ساعاتی قبل از آزادسازی کامل حماه از لوث داعش خبر داده بودند.