زمان : 20 Shahrivar 1396 - 14:11
شناسه : 140878
بازدید : 8562
ظرفیت فضای مجازی برای ترویج سیره امام علی(ع) در جامعه استفاده شود نماینده ولی فقیه در استان یزد: ظرفیت فضای مجازی برای ترویج سیره امام علی(ع) در جامعه استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه شیعه در معرفی امام علی(ع) به جهانیان ضعیف عمل کرده، گفت: ظرفیت فضای مجازی برای ترویج سیره امام علی(ع) در جامعه استفاده شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه فضائل امیرالمومنین(ع) بسیار زیاد هستند و به هیچ کسی هم تعرض ندارد، اظهار داشت: باید از ابزارها و روش‌های مناسب و سالم در ارتباط با ترویج این فضائل در جامعه اقدام نماییم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از فضاهایی که امروز در اختیار همه قرار دارد و باید از آن در راستای ترویج فرهنگ غدیر، امامت و ولایت در جامعه استفاده کنیم، فضاهای مجازی است.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: فضای مجازی ظرفیت بسیار گسترده‌ای دارد که اگر از آن به درستی استفاده شود، می‌توانیم سیره امام علی(ع) را در جامعه ترویج دهیم.
ناصری یزدی ادامه داد: بسیاری از احادیث و روایات در ارتباط با امیر المومنین(ع) وجود دارد که در اهل سنت معروف‌تر و مشهورتر در بین شیعه است که از جمله این احادیث می‌توان به حدیث طیر اشاره کرد که انس آن را روایت کرده و عایشه شاهد آن است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اعتقاد شیعه این است که حاکمیت اسلامی بعد از نبی مکرم اسلام(ص)، باید توسط امام علی(ع) در جامعه اجرا شود و پیاده کند.
وی شروع انقلاب اسلامی را توسط پیامبر دانست و افزود: انقلاب اسلامی در زمان پیامبر(ص) شروع شد و به اجرا رسید ولی بعد از پیامبر(ص) به فراموشی سپرده شد و در زمان ما توسط امام خمینی(ره) دوباره شروع شد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی افراد از ابتدای انقلاب به دنبال القای ناکارآمدی دین در اداره حکومت و کشور بودند، گفت: از جمله این افراد بازرگان بود که امام خمینی(ره) با همه این حرکات مقابله کردند و جلوی آن را گرفتند.
ناصری یزدی تصریح کرد: الان هم دشمن پس از شکست توطئه های نظامی و دیگر توطئه‌هایی که داشت، همین رویکرد ناکارآمد القا کردن دین در اداره کشور را در پیش گرفته اند و می‌خواهند این موضوع را در جامعه ما ترویج دهند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: در صورتی که ما بخواهیم مبانی دینی و سیره امام علی(ع) در جامعه ما وجود داشته باشد باید در برابر چنین تحرکاتی بصیر باشیم و با آن مقابله کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مسیر ما در انقلاب اسلامی فقط کودتا و دولت عوض کردن نبود، گفت: ما یک انقلابی کردیم که از حکومت طاغوت خارج شده و به حکومت الله وارد شویم، در این عرصه هم انقلاب هیچ زمانی نباید سرد شود و همیشه باید برای تعالی اسلام و انقلاب تلاش کنیم.